سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46213
  • بازدید: 181
  • 1403/03/21 - 10:24:37

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال:

18 کارگاه فرش‌بافی در خلخال فعال است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته این تعداد هشت کارگاه به ۱۸ کارگاه ارتقا یافته است.

علی درویشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به‌روز ملی فرش و صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: فرش بیانگر شناسنامه و هویت فرهنگی هنری ما ایرانیان است، فرش را به‌عنوان یک صنعت می‌شناسند؛ اما در حقیقت تاریخ هنر فرش بسیار قدیمی‌تر از صنعتی بودن آن است که روایت تاریخ و تمدن ایرانیان است.

وی افزود: هنر فرش ایرانی باید حفظ شود و باید همه تولیدکنندگان، هنرمندان و صنعت گران این عرصه قدردانی شده و همچنین باید چالش‌های کسب‌وکار هنرمندان برطرف و برنامه‌ای ویژه برای فرش ایرانی تدارک دیده شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال به حمایت‌های صورت‌گرفته برای تولیدکنندگان صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته و در جریان امسال حمایت‌های همچون اهدای وام‌های پشتیبانی، اهدای وام‌های انفرادی، بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی و بررسی مشکلات تولیدکنندگان شده است.

 وی در ادامه به حمایت‌های اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال در خصوص احیا و ارتقای کارگاه‌های بافت فرش و صنایع‌دستی پرداخت و اظهار کرد: در فعالیت‌های صورت‌گرفته در شهرستان خلخال هشت کارگاه فعال در زمینه تولید محصولات صنایع‌دستی و فرش فعالیت می‌کرد که با تلاش‌های صورت‌گرفته این تعداد هشت کارگاه به ۱۸ کارگاه ارتقا یافته است.

درویشی در ادامه به تجهیز و اهدای تسهیلات به یکی از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی در منطقه خلخال اشاره کرد و افزود: این کارگاه جز کارگاه‌های بزرگ و فعال در زمینه تولیدات محصولات صنایع‌دستی بوده که با اهدای وام به مبلغ سه میلیارد تومان و با توان اشتغال‌زایی بالغ بر ۳۵۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در منطقه خلخال در حال فعالیت است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال از اهدای غرفه رایگان در نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های داخلی و خارجی به تولیدکنندگان و فعالان این حوزه خبر داد و افزود: در جهت ایجاد اشتغال پایدار و مردم‌محور طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین احیای صنعت صنایع‌دستی در منطقه خلخال از تمام فعالان و تولیدکنندگان فرش و صنایع‌دستی دعوت شده که در این نمایشگاه‌ها به طور رایگان شرکت کرده و به ارائه محصولات خود بپردازند.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر در منطقه خلخال بالغ بر دو هزار کارت صنعتگری و ۱۸ کارگاه فعال وجود داشته که اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال آمادگی خود برای حمایت‌های روزافزون از این تولیدکنندگان را خواهد داشت.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • 18 کارگاه فرش‌بافی در خلخال فعال است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه به‌اضافه دو