سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 46218
  • بازدید: 194
  • 1403/03/21 - 18:46:33

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر:

اجرای عملیات سد خاکی روستای سواره مشگین‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر اظهار داشت: ظرفیت ذخیره‌سازی سد مذکور ۲۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب با ارتفاع ۱۰ متر و تأمین آب حدود ۱۰۰ هکتار اراضی پایاب در حال حاضر در حال اجرا است.

یوسف جهانی امروز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، بااشاره به عملیات اجرایی تکمیلی سد خاکی روستای سواره شهرستان مشگین‌شهر بیان داشت: پس از ۱۱ سال توقف، با قرارداد ۳۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ شروع شد؛ ظرفیت ذخیره‌سازی سد مذکور ۲۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب با ارتفاع ۱۰ متر و تأمین آب حدود ۱۰۰ هکتار اراضی پایاب در حال حاضر در حال اجرا است.

وی افزود: با تلاش‌های ریاست سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت آب‌وخاک و امور فنی مهندسی استان تاکنون مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی تأمین و تخصیص‌یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: سد مذکور تنها یک مورد از هشت مورد سدهای بلاتکلیف و نیمه‌تمام است که مطابق برنامه‌ریزی دقیق به مرحله اجرا درآمده است. با توکل به خدای منان طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، دیگر سدهای نیمه‌تمام شهرستان نیز به چرخه اجرا وارد خواهد شد.

 این روستا در ۱۵ کیلومتری اردبیل در منطقه توریستی «کپز» واقع شده است. مردم این روستا بیشتر به کار دامپروری و کشاورزی می‌پردازند و بیشتر باغات این روستا میوه سیب، هلو و شلیل است. این پروژه در تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی شد.

انتهای خبر/

 

اشتراک‌گذاری

  • اجرای عملیات سد خاکی روستای سواره مشگین‌شهر

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ونه منهای هشت