سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46540
  • بازدید: 135
  • 1403/04/17 - 07:24:40

امام جمعه سرعین:

اسلام بیشترین توجه را به خانواده دارد

امام جمعه سرعین گفت: اسلام به‌عنوان مکتبی انسان‌ساز، بیشترین توجه را به مقام خانواده دارد. به همین دلیل این نهاد مقدس را کانون تربیت می‌شمرد.

حجت‌الاسلام‌ محمد شیر علی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،گفت: ۲۵ ذی‌الحجه، روز نزول سوره انسان و آیه هل أتی در شأن اهل‌بیت مطهر پیامبر اکرم (ص)، در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نام‌گذاری شده است، این مهم فرصتی شده تا با بهره‌گیری از فرهنگ و خلق‌وخوی ائمه اطهار، ضمن ارج‌نهادن به سال‌ها تلاش و زحمات بی‌شائبه و تجارب گران‌بهای بازنشستگان عزیز، به جایگاه خانواده به‌عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی، ادای احترام شود. 

وی افزود: تکریم بازنشستگان، قدردانی از تجربیات گران‌بها و اندوخته‌های گران‌قدری است که امانت‌داری را به ما آموخته‌اند. بازنشستگی شروعی دوباره از نقش‌آفرینی تأثیرگذار برای یکی دیگر از مراحل زندگی انسان‌ها است و گرامیداشت بازنشستگان به‌عنوان گنجینه‌ای زندگی‌بخش، نکوداشت دریای عزت‌نفس، اعتبار و توانمندی این بزرگان است.

 امام‌جمعه شهرستان سرعین افزود: خانواده از ابتدای تاریخ تاکنون، به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است. پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین و هدایت آن به جایگاه واقعی‌اش، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن، موجب دورشدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه نابودی بوده است.

 شیر علی‌پور اظهار داشت: اسلام به‌عنوان مکتبی انسان‌ساز، بیشترین توجه را به مقام خانواده دارد. به همین دلیل این نهاد مقدس را کانون تربیت می‌شمرد. نیک‌بختی و بدبختی جامعه انسانی را نیز به صلاح و فساد این بنا وابسته می‌داند و هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به آرامش برمی‌شمارد.

 وی گفت: خانواده، کوچک‌ترین واحد اجتماعی و درعین‌حال، بزرگ‌ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار می‌آید، به‌گونه‌ای که می‌تواند منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزش‌های انسانی در میان اعضای آن باشد. خانواده، مهم‌ترین نهادی است که فرد در آن پرورش می‌یابد؛ بنابراین، سرمایه‌گذاری و توجه هرچه بیشتر به این نهاد مقدس، از رسالت معلمان به‌ویژه پیامبران و پیشوایان ادیان قرار گرفته است.

انتهای پیام

اشتراک‌گذاری

  • اسلام بیشترین توجه را به خانواده دارد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت منهای سه