سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46554
  • بازدید: 106
  • 1403/04/18 - 08:23:10

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

زکات در محل جمع‌آوری‌شده هزینه می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: زکات در محل جمع‌آوری‌شده و برای رفع مشکلات نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود.

علیرضا حسین‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، از برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد زکات استان اردبیل برای جمع‌آوری ۳۰ میلیارد تومان زکات خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه در استان جمع‌آوری شد که این مبلغ زکات در سرفصل‌های مختلف از جمله در بحث‌های درمانی، جهیزیه و مسکن و رفع مشکلات معیشتی نیازمندان استان هزینه شد.

وی افزود: با پرداخت به‌موقع زکات علاوه بر انجام واجبات شرعی از نیازمندان هم دستگیری کنیم، چراکه زکات در محل جمع‌آوری‌شده و برای رفع نیازهای نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: با بارش‌های اخیر، پیش‌بینی می‌کنیم زکات جمع‌آوری شده در سطح استان اردبیل امسال افزایش یابد و این جای امیدواری دارد که باتوجه‌به فرهنگ‌سازی‌های صورت‌گرفته و استقبال کشاورزان منطقه می‌توانیم از محل زکات بخشی از نیازها و مشکلات اساسی اقشار آسیب‌پذیر همان منطقه را رفع کنیم.

 وی با بیان اینکه از پرداخت زکات برای حل مشکل نیازمندان استفاده می‌شود گفت: با هدایت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل و مساعدت زکات دهندگان استان، بخش عمده‌ای از زکات جمع‌آوری شده به «سهم فقرا» اختصاص می‌یابد و از همین محل توانسته‌ایم گام‌های خوبی برای رفع مشکلات مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند جامعه برداریم.

 حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: کشاورزان و مودیان زکات در استان اردبیل همکاری و تعامل خوبی با کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات استان دارند و پیش‌بینی می‌کنیم که باتوجه‌به بارش‌های امسال رشد زکات نیز در این استان چشمگیر باشد.

 وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰ میلیارد تومان زکات از استان اردبیل جمع‌آوری شود.


زکات در اسلام یکی از احکام واجبی است که باید بر اساس شرایطی، بخشی از اموال معین شده به افراد نیازمند و امور عمومی اجتماعی پرداخته شود، و از بیان امام خمینی می‌توان گفت: زکات عطاکردن از اموالِ معینِ در شرع و تسلیط بر آن، به‌قصد تملیک مجانی و قربةالی‌الله است.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • زکات در محل جمع‌آوری‌شده هزینه می‌شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده منهای هشت