سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46556
  • بازدید: 102
  • 1403/04/18 - 12:14:40

امام‌جمعه خلخال:

تربیت صحیح زیربنای سبک زندگی اسلامی است

امام‌جمعه خلخال گفت: تربیت صحیح در خانواده زیربنای سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید رضا قدسی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به اهمیت جایگاه خانواده و اثرگذاری این نهاد مهم در بستر جامعه پرداخت و گفت: بحث خانواده رکن اصلی جامعه است و خانواده اصل اجتماعات است و از این بایت تنها مکتبی که به این اصل توجه، دقت واقع‌بینانه و تقدسی دارد دین مبین اسلام است.

 وی  ادامه داد: در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه محسوب می‌شود. پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بندوباری و همچنین ارتقای جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن سفارش فراوان شده است.

 خطیب جمعه خلخال با بیان اینکه در نگاه ما خانواده به جهت اینکه در حفظ و حراست از ارزش‌های بنیادین فرهنگی جامعه ایرانی - اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ ادامه داد: جایگاه خانواده و انتقال آن به نسل‌های آینده، عاملیت و کارکرد آن در جامعه به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر و نهاد دارای اهمیت خاص و ویژه‌ای است.

 وی با بیان اینکه در ارتباط با فرزندان و همچنین تربیت فرزندان امروزی جامعه چندان موفق نبوده‌ایم اظهار داشت: اگر چنانچه اولیا به‌وقت خود و به‌اندازه کافی برای تربیت فرزندان خود فرصت می‌گذاشتند امروزه با مشکل جدی تضاد فکری و اخلاقی و اولیا با فرزندان مواجه نمی‌شدیم.

 وی ادامه داد: تربیت صحیح فرزندان زیربنای مهم، و زمینه‌ساز ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه امروزی است.

 حجت‌الاسلام قدسی به سبک زندگی اسلامی با رویکرد طب اسلامی سنتی پرداخت و گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که در امر تربیت صحیح فرزندان در جامعه امروزی صورت می‌گیرد، متأسفانه فرزندان امروزی جامعه با پا گذاشتن به سن تکلیف از زندگی سبک مورداستفاده و دلخواه اولیای خود فاصله می‌گیرند.

 امام‌جمعه خلخال اظهار داشت: امروزه پرداختن به مسائل مادی، جای معنویات را گرفته و بسیاری از خانواده‌ها به‌جای تقویت مهر و محبت در بنیان خانواده بیشتر به مسائل مادی خانواده پرداخته و این موضوع آنها را از مسائل معنوی و تربیت صحیح فرزندان دور می‌کند.

 انتهای خبر/ج

اشتراک‌گذاری

  • تربیت صحیح زیربنای سبک زندگی اسلامی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وچهار منهای هشت