سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46581
  • بازدید: 93
  • 1403/04/20 - 04:20:00

در ماه آینده؛

مرکز سلامت روان سراج اردبیل راه‌اندازی می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه‌اندازی مرکز سلامت روان جامعه‌نگر سراج در اردبیل در ماه آینده خبر داد.

محمد جعفرزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به برگزاری دومین جلسه کمیته دانشگاهی پیشگیری از خودکشی باتوجه‌به اهمیت موضوع، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت ارائه خدمات سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه در شهرستان‌ها بکار گرفته‌ایم و امیدواریم که این محقق شود.

 وی اضافه کرد: تسریع پذیرش و بستری بیماران ارجاعی از مراکز خدمات جامع سلامت در بخش روانپزشکی بیمارستان فاطمی اردبیل مورد تأکید است و این مهم بادقت نظر در حال انجام است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: مرکز سلامت روان جامعه‌نگر با عنوان مرکز سراج در اردبیل طی ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد که این مهم در راستای افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت روان صورت می‌گیرد.

 وی گفت: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در مراکز سراج، بیمارانی که در نظام سلامت و به تشخیص روان‌شناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع داده شده و خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

 جعفرزاده تصریح کرد: وزارت بهداشت به‌عنوان متولی سلامت، در تلاش است تا با ارائه خدمات ارزشمند دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش دهد.

 وی بر لزوم ارتقای سواد سلامت روان جامعه تأکید کرد و گفت: سلامت روان جمعی و فردی شهروندان همانند سلامت جسمی افراد جامعه مهم است و همه ما در مورد سلامت روان خود و دیگران مسئول هستیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ازافراد، خانواده‌ها و نهادهای فعال در حوزه سلامت روانی خواست که بیش از پیش به نقش عوامل خطر و محافظ موثر در سلامت روان به ویژه اختلالات روانپزشکی نظیر افسردگی توجه کنند. 

وی تأکید کرد: ارتقای سواد سلامت روان جامعه ضرورتی است که انجام آن عزم همگانی می‌طلبد؛ چراکه افزایش امید به شادکامی و نگاه مثبت به آینده منجر می‌شود و در نهایت به داشتن جامعه‌ای سالم منجرخواهد شد.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • مرکز سلامت روان سراج اردبیل راه‌اندازی می‌شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده به‌اضافه هشت