سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46615
  • بازدید: 153
  • 1403/04/23 - 12:03:58

نماینده سابق شهرستان گرمی:

سیره اخلاقی امام حسین (ع) الگوی مسئولان باشد

نماینده سابق شهرستان گرمی گفت: امام حسین (ع) در مقابل مصیبت‌ها و مشکلات با صبر و رضایت از قضای الهی عمل می‌کرد که این سیره اخلاقی باید الگوی رفتاری مردم و مسئولان باشد.

میر حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، باتوجه‌به قرارگرفتن در ایام ماه محرم گفت: مهم‌ترین علت و انگیزه قیام امام حسین (ع) احیای سیره پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود.

 وی تصریح کرد: دلایل دیگری نیز وجود دارند که امام حسین (ع) را به قیام و جهاد علیه حکومت یزید تشویق کرد که می‌توان به بیدار کردن وجدان‌ها و احیای ارزش‌های دینی اشاره کرد.

 
 نماینده سابق شهرستان گرمی اضافه کرد: عزاداری و گریه برای امام حسین (ع) از منظر عقل و شرع دارای اهداف و آثار مهمی است که به چند دلیل این عزاداری را می‌توان نشان داد.

 
 وی تصریح کرد: عزاداری نشان از محبت و ارادت عمیق مردم به امام حسین (ع) است و تا وقتی که محبت در دل انسان نباشد عزاداری و گریه معنا ندارد و این مهر هر چه بیشتر باشد سوگواری نیز ماندگارتر است.

 
 میرزاده ادامه داد: عزاداری برای امام حسین (ع) نشان از تأسف مردم برای جنایتی است که در کربلا انجام شد و همین‌طور امام حسین (ع) به‌عنوان نماد عدالت و مبارزه با ظلم شناخته می‌شود و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان در محرم نشان از اعتراض به این ستمی است که رخ‌داده است.

 
 وی بیان کرد: مراسم و عزاداری حسینی دارای آثار و برکاتی است که باعث ایجاد وحدت بین پیروان آن حضرت و آشنایی مردم با راه‌ورسم ائمه (ع) و همین‌طور اصلاح منکرات و ظلم‌ها در جامعه و ایجاد پیوند قلبی با حجت الهی می‌شود.

 
 نماینده سابق شهرستان گرمی افزود: امام حسین (ع) در شب عاشورا در میان تنش‌ها و نبردها به نماز ایستاد که این نشان از اهمیت نماز و ارتباط باخدا در مسیر رهبری و مسئولیت‌پذیری است.

 
 وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در مقابل مصیبت‌ها و مشکلات با صبر و رضایت از قضای الهی عمل می‌کرد که این اخلاق در مسئولان و مردم نیز باید جایگاه داشته باشد.

خبر از: پیام پاشازاده

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • سیره اخلاقی امام حسین (ع) الگوی مسئولان باشد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده به‌اضافه شش