سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46642
  • بازدید: 157
  • 1403/04/24 - 22:03:55

امام‌جمعه خلخال:

احیای نماز از اهداف اصلی قیام عاشورا است

امام‌جمعه خلخال گفت: احیای فریضه نماز در جامعه از اهداف اصلی قیام عاشورا است، فلذا اقامه نماز جماعت اول وقت در مدارس به دانش‌آموزان و معلمان توصیه می‌شود.

حجت‌الاسلام سید رضا قدسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به اهمیت عزاداری‌های سیدالشهدا امام حسین (ع) در زنده نگه‌داشتن نهضت آن حضرت اشاره کرد و گفت: کلید درب ارتباط معنوی و قلبی با اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) رعایت چهار عامل مهم ارادت، زیارت، معرفت و اطاعت از اهل‌بیت از سوی عاشقان و دل‌باختگان امام حسین (ع) و ائمه معصوم است.

وی احیای فریضه نماز در جامعه را از اهداف اصلی قیام عاشورا ذکر کرد و اقامه نماز جماعت اول وقت در مدارس را به دانش‌آموزان و معلمان توصیه کرد.

  امام‌جمعه خلخال با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم عزاداری اعلام کرد: فراهم‌کردن زمینه عزاداری هیئت‌های مذهبی زیر یک پرچم، وفاق جمعی را افزایش داده و پایه‌های وحدت در جامعه را محکم می‌کند

  وی ادامه داد: مردم بافرهنگ، ولایی، مزمن و متعهد این شهرستان همواره در زنده کردن و احیای ارزش‌های دینی همچون برگزاری باشکوه آیین‌ها و عزاداری ویژه ایام ماه محرم پیش‌قدم بوده‌اند

قدسی با بیان اینکه دو ماه محرم و صفر موجب زنده و پویا بودن اسلام هستند، افزود: تا زمانی که نهضت حسینی در جامعه زنده و پویا است هیچ‌گونه از جانب دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به کشورمان وارد نخواهد شد

وی با تأکید بر اینکه همه بشریت باید وظیفه خود را در قبال شناخت حق، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم بدانند گفت: واقعه کربلا تقابل بین حق و باطل بود و با درس‌گرفتن از پیام کربلا، هرگز نباید طرف حق را تنها گذاشت.

امام‌جمعه خلخال افزود: تنها داشتن اعتقاد به حق برای اثبات بشریت و انسانیت کافی نیست و باید با عمل و کردار خود همانند امام حسین (ع) ثابت کنیم که ما طرف‌دار حق هستیم.

  انتهای خبر/ج

اشتراک‌گذاری

  • احیای نماز از اهداف اصلی قیام عاشورا است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وپنج منهای نه