سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46667
  • بازدید: 133
  • 1403/04/28 - 08:20:12

امام‌جمعه سرعین:

محرم کدورت‌ها را از بین می‌برد

امام‌جمعه سرعین گفت: یکی از آثار و برکات این عزاداری‌ها از بین بردن کینه و کدورت‌ها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیر علی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، 

  اظهار داشت: ماه محرم کینه کدورت‌ها را از بین می‌برد و آیین‌های عزاداری که جمع عظمی از مردم در کنار یکدیگر برگزار می‌کنند باعث این الفت و دوستی می‌شود.

وی در خصوص این سؤال که اگر عاشورا رخ نمی‌داد چه می‌شد توضیح داد: اگر کوفیان به دعوت خود از سالار شهیدان لبیک می‌گفتند امروز شاهد مشکلات پیرامون جوامع بشری نبودیم، کوفیان به وعده‌های خود عمل نکردند و واقعه عاشورا اتفاق افتاد و اجازه ظهور امام‌زمان (عج) را ندادند.

امام‌جمعه سرعین گفت: امروز اگر دعوت ما درست و قلبی باشد و شبیه کوفیان تظاهر نکنیم و با دعوت‌های حقیقی امام‌زمان (عج) خود را دعوت کنیم قطعاً ظهور صورت می‌گیرد و در این میان خداوند بزرگ آخرین ستاره امامت را محفوظ نگه داشته است و به همین دلیل اگر جامعه آماده حقیقی پذیرش نباشد اجازه ظهور صادر نمی‌شود.

شیر علی‌پور افزود: بزرگ‌ترین وظیفه منتظران امام‌زمان (عج) این است که از لحاظ معنوی، اخلاقی، عملی، پیوندهای دینی، اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. این مجلس‌ها و مراسمات عزاداری باید برای اصلاح ما باشد تا مقدمات ظهور را فراهم کنیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی ایران زمینه تبیین آموزه‌های اهل‌بیت (ع) در ایران فراهم شده است، گفت: با وجود تلاش‌های زیاد و سنگین دشمنان، ما امروز این مجال را داریم که آموزه‌های مکتب اهل‌بیت (ع) را به گوش جهانیان برسانیم و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

 انتهای پیام

اشتراک‌گذاری

  • محرم کدورت‌ها را از بین می‌برد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هشت منهای شش