سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46709
  • بازدید: 116
  • 1403/05/01 - 07:54:31

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین:

کشاورزان با خیال راحت محصولاتشان را برداشت کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: اکیپ برداشت محصولات زراعی به‌ویژه محصول راهبُردی گندم در شهرستان سرعین در آماده‌باش کامل قرار دارد و کشاورزان زحمت‌کش با خیال راحت می‌توانند به برداشت محصولات خود اقدام کنند.

 داور داوردان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، گفت: اکیپ برداشت محصولات زراعی به‌ویژه محصول راهبُردی گندم در شهرستان سرعین در آماده‌باش کامل قرار دارد و کشاورزان زحمت‌کش با خیال راحت می‌توانند به برداشت محصولات خود اقدام کنند.

  وی مطرح کرد: مرکز خرید تضمینی گندم تعاونی روستایی شهرستان سرعین و عوامل خرید باهدف تسهیل در تحویل محصول و آسایش کشاورزان در آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت تحویل گندم و جو به مراکز خرید تضمینی انجام شده است و کشاورزان زحمت‌کش می‌توانند محصولات خود را به مرکز خرید شهرستان تحویل دهند.

 وی افزود: قیمت مصوب تضمینی به نرخ هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال تعیین شده است که برای تحویل محصولات به مرکز خرید ارائه کارت ملی و شماره‌حساب بانک کشاورزی الزامی است.

  داوردان یادآور شد: با حضور در آبادی‌ها و مزارع برداشت کشاورزی توصیه و تأکیدات لازم به کمباین‌داران مبنی بر کنترل ریزش غیرطبیعی کمباین در زمان برداشت محصول اطلاع‌رسانی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین ضمن حمد و سپاس از خداوند مهربان به‌خاطر بارش‌های امسال گفت: باتوجه‌به بارش‌های اخیر و رسیدگی‌های لازم محصولات این شهرستان به نهایت رشد و توسعه خود رسیده است که ان‌شاءالله شاهد رشد و پیشرفت بیشتر این منطقه باشیم.

داوردان در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر جمع‌آوری سریع علوفه و تأکید بر عدم سوزاندن بقایای گیاهی گفت: تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی نیازمند رعایت اصول علمی در زمین‌ها و مزارع است، آتش‌زدن کاه و کلش به حاصلخیزی زمین‌های کشاورزی آسیب جدی وارد می‌کند به همین دلیل اجتناب از آتش‌زدن کاه و کلش مزارع اقدامی در راستای افزایش تولید در بخش کشاورزی است.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • کشاورزان با خیال راحت محصولاتشان را برداشت کنند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
ده به‌اضافه دو