سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46713
  • بازدید: 154
  • 1403/05/01 - 12:08:57

رئیس مخابرات خلخال خبر داد:

توسعه ارتباطات با فیبر نوری در خلخال

رئیس مخابرات خلخال گفت: فیبر خانگی یکی از درخواست‌های شهروندان بوده که طی تفاهم‌نامه فی‌مابین مخابرات منطقه اردبیل و شهرداری خلخال منعقد شده این طرح در حال اجرا است.

محسن فیضی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به اهمیت احیای زیرساخت‌های ارتباطی و نقش مهم آن در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: این زیرساخت‌های مخابراتی یک ضرورت و وجود زیرساخت‌ها در کشور احساس شد و به زندگی مردم پیوند خورده و در حوزه‌های مختلف مانند آموزش و سایر حوزه‌ها از این خدمات به‌خوبی استفاده می‌کنند.

 وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی هزینه‌بر و زمان به سود رسیدن آن‌ها نیز زمان‌بر است، به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های خصوصی توانمند، علاقه به سرمایه‌گذاری در این حوزه ندارند که این امر نیازمند توجه ویژه دولت و دستگاه‌های اجرایی است.

 اجرای طرح فیبر نوری در خلخال

 رئیس مخابرات خلخال اجرای فیبر نوری دارای از اهمیت بالایی عنوان کرد و گفت: فناوری جدید فیبر نوری باتوجه‌به قابلیت‌های ویژه‌ای که از جمله سرعت و کیفیت بالا در انتقال داده‌ها و اطلاعات دارد روزبه‌روز در سطح جهان‌گسترش می‌یابد و هر کشوری در دنیا بخواهد توسعه سریعی داشته باشد، لاجرم از این تحول شگرف استفاده می‌کند.

وی در ادامه گفت: در موضوع فیبر نوری که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علی‌الخصوص اینکه کسب‌وکارها و مدارس در اولویت قرار گرفته‌اند موجب خوشحالی و رضایتمندی است.

 فیضی در ادامه به اجرای طرح فیبر نوری در شهرستان خلخال اشاره کرد و افزود: توسعه FTTH یا همان فیبر خانگی یکی از درخواست‌های شهروندان بوده که طی تفاهم‌نامه فی‌مابین مخابرات منطقه اردبیل و شهرداری خلخال منعقد شده این طرح در حال اجرا است و نظارت از سوی اداره مخابرات در معابر انجام می‌شود.

 پیشرفت ۷۰ درصدی در ایجاد و احیای فناوری ارتباطی و زیرساختی مخابرات در خلخال

 رئیس مخابرات خلخال به تشریح تعداد دکل‌ها و زیرساخت‌های در حال اجرا در خلخال پرداخت و گفت: از دو سال گذشته تا به امروز از تعداد ۳۱ وبگاه ابلاغی جهت نصب سایت‌های ارتباطی نزدیک به ۲۱ سایت در منطقه خلخال بهره‌برداری‌شده است که نشان از پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه را نشان می‌دهد.

 وی در ادامه گفت: طبق ابلاغیات جدید تعداد سایت ها به ۵۱ عدد سایت رسیده که از این تعداد تا به الان ۲۱ سایت بهره‌برداری‌شده و ۳ سایت دیگر از سال گذشته تا به امروز در دست احداث است که در حالت کل به پیشرفت ۵۰ درصدی همراه بوده است.

 فیضی به تشریح شرایط احداث و تعداد دکل‌ها سایت‌های ارتباطی منطقه اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل نزدیک به ۲۲۰ دکل ارتباطی در حال پیگیری و احداث که سهم خلخال از این تعداد ۵۴ عدد سایت بوده که بنا بر آخرین ابلاغیات و پایش‌های انجام شده تصمیم به نصب سیستم ارتباطی نسل چهارم برایر وستاهای زیر ۲۰ خانوار بوده است.

وی پیچیدگی توپولوژی منطقه در احداث دکل‌های ارتباطی را یکی از دلایل اصلی در کاهش سرعت روند احداث سایت‌ها دانست و افزود: بر اساس آخرین پایش‌های وجود ارتفاعات و سختی‌های مسیرهای نصب دکل‌ها پیشرفت پروژه‌ها را با کندی مواجه کرده که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای زحمت‌کش در شهرستان خلخال مابقی پروژه‌ها به‌زودی در دست بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 منطقه گردشگری ازناو تحت پوشش اینترنت نسل چهارم قرار خواهد گرفت

 رئیس مخابرات خلخال در پایان صحبت‌های خود به احداث سایت ارتباطی نسل چهارم اینترنت در منطقه گردشگری ازناو خلخال اشاره کرد و افزود: پوشش تلفن همراه و نصب سایت ارتباطی در منطقه ازناو از دیگر مصوبات صورت‌گرفته در سفرهای گذشته به خلخال بوده است که بر اساس آخرین پایش‌ها و همچنین باتوجه‌به اینکه طرح اهدای اینترنت نسل چهارم صرفاً به روستاها اهدا می‌شود؛ بر اساس آخرین تصمیمات و پیگیری‌های انجام شده سایت ارتباطی در روستای بیلیل که در نزدیکی این منطقه گردشگری است نصب شده تا این منطقه در تحت پوشش این دکل ارتباطی قرار گیرد.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • توسعه ارتباطات با فیبر نوری در خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو به‌اضافه چهار