سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46730
  • بازدید: 111
  • 1403/05/03 - 10:09:20

نماینده سابق شهرستان گرمی:

حضرت زینب (س) نماد دفاع از حقانیت است

نماینده سابق شهرستان گرمی گفت: حضرت زینب (س) نمادی از شجاعت، عقلانیت و عشق به حق و حقیقت است و این بانوی بزرگ با تأکید بر انسانیت، اخلاق و عاطفه مادری الگویی برای زنان مسلمان در تاریخ اسلام است.

میر حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) دارای اهداف متعددی بود افزود: نهضت عاشورا در طول تاریخ به‌عنوان نمادی از مبارزه با ستم و فساد شناخته می‌شود که امام حسین (ع) قیام خود را به‌منظور مخالفت با حکومت ستمگرانه و نابرابری آغاز کرد.


وی اضافه کرد: امام حسین (ع) تلاش کرد تا اصول‌دینی را به عمل بیاورد و از بدعت‌ها جلوگیری کند و مردم را به انتخاب بین حق و باطل فراخواند تا در مقابل ستم و فساد ایستادگی کند.


نماینده سابق شهرستان گرمی ادامه داد: نقش زنان در حماسه عاشورا نمونه‌ای از زنان صالح است که می‌توانند در جهت رسیدن به والاترین مقام انسانی همپای مردان گام بردارند و برای حفظ ارزش‌های اسلامی مجاهدت کنند.


وی بیان کرد: حضرت زینب (س) دختر امام علی (ع) و خواهر امام حسین (ع) با خطبه‌های شجاعانه‌اش در کربلا لذت پیروزی را از بنی‌امیه گرفت و همراه با دیگر زنان که مدیریت سوگ و بحران را داشتند با استقامت و هوشیاری حادثه کربلا را به جاودانگی رساندند.


میرزاده با بیان اینکه حضرت زینب (س) نمادی از شجاعت، عقلانیت و عشق به حق و حقیقت است افزود: مکتب حضرت زینب (س) با تأکید بر انسانیت، اخلاق و عاطفه مادری الگویی برای زنان مسلمان در تاریخ اسلام است.


نماینده سابق شهرستان گرمی تصریح کرد: در مکتب حضرت زینب (س) فطرت و غریزه مادری کنار گذاشته نمی‌شود؛ چون ایشان در دفاع از حریم ولایت و احقاق حق نشان می‌دهد که اسلام نه فقط با کنشگری اجتماعی زن در دفاع از حق و حقیقت مخالف نیست؛ بلکه اساساً چنین الگوهایی را الگوی شاخص و تراز زن می‌داند.


وی گفت: ماه محرم به‌عنوان یکی از ماه‌های مقدس در اسلام است و مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر نمادی از ارادت به امام حسین (ع) و یارانش در اهل‌تسنن است.

خبر از : پیام پاشازاده 

انتهای خبر/ 

اشتراک‌گذاری

  • حضرت زینب (س) نماد دفاع از حقانیت است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده به‌اضافه ده