سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46741
  • بازدید: 158
  • 1403/05/04 - 09:24:41

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل مطرح کرد:

نقش مؤثر زن ایرانی در احیای امربه‌معروف

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردبیل گفت: فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از واجبات اسلامی است و نقش‌زن مسلمان ایرانی در احیای این فریضه بسیار حایز اهمیت است.

علیرضا علیزاده اقدم در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به تبیین فلسفه و اهداف قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) با قیام عاشورا به هدف اصلاح و بهبود وضع مردم در سرزمین‌های اسلامی پرداخت تا در مقابل ستم‌ها و نابرابری‌ها جلوگیری کند و با تأمین امنیت برای مردم ستم‌دیده جامعه را از ظلم و ستم نجات دهد و همچنین جامعه را به رفتارهای نیکو و اخلاقی تشویق کند.

وی در خصوص تشریح منزلت مراسم عزاداری ماه محرم افزود: ما با حضور در مراسم عزاداری از معارف ناب اهل‌بیت عصمت و طهارت بهره‌مند می‌شویم و اندوه و اشک‌هایمان تسلایی بر دل حضرت فاطمه (س) و امام حسین (ع) خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردبیل اظهار داشت: فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از واجبات اسلامی است و نقش‌زن مسلمان ایرانی در احیای این فریضه بسیار حایز اهمیت است.

وی تصریح کرد: زنان به‌عنوان مادران و معلمان نقش کلیدی در تربیت نسل‌های آینده دارند و آموزش اخلاق، ارزش‌های دینی و اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از وظایف زنان به شمار می‌آید و همچنین می‌توانند با رفتارها و اعمال خود فرهنگ اخلاقی و اجتماعی را ترویج دهند.

علیزاده اقدم بیان کرد: حضرت زینب (س) شخصیتی بزرگ در نهضت عاشورا بود، ایشان دارای ویژگی‌هایی نظیر عفت، صبر، شجاعت و علم بودند که پس از شهادت امام حسین (ع) در کربلا حضرت زینب (س) نقش ادامه‌دهنده این نهضت را برعهده گرفتند.

وی تصریح کرد: ایشان با خطبه‌های آتشین خود تبلیغات دروغین بنی‌امیه را خنثی کردند و مردم را به بیداری از خواب غفلت فراخواندند.

 امنیتی و اجتماعی فرماندار اردبیل اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی فرصتی برای تجدید عهد با ارزش‌های اسلامی، تأمل در مورد فداکاری‌های امام حسین (ع) و یارانش و تقویت روحیه مقاومت و استقامت در برابر ظلم و بی‌عدالتی است.

خبر از: پیام پاشازاده

انتهای خبر/

 

اشتراک‌گذاری

  • نقش مؤثر زن ایرانی در احیای امربه‌معروف

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفت به‌اضافه شش