سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46766
  • بازدید: 119
  • 1403/05/06 - 09:52:29

مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل:

پیاده‌روی اربعین نماد مبارزه با ستم است

مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل گفت: پیاده‌روی اربعین یادآوری مبارزه امام حسین (ع) علیه ستم و ظلم است که زائران با حضور در این پیاده‌روی پیام‌های انسانیت، عدالت و مبارزه با ستم را به جامعه منتقل می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: امام حسین (ع) با قیام خود نشان داد که ولایت و اطاعت از امامان، راهی است که به سعادت و رستگاری می‌انجامد.

  وی تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) علاوه بر مبارزه با ستم و ظلم، دارای ابعاد مذهبی، اخلاقی و اجتماعی بوده است که اهداف ایشان نه‌تنها در دوران خود بلکه در تاریخ اسلام نیز تأثیرگذار بوده‌اند.

  مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل اضافه کرد: به‌طورکلی حماسه عاشورا نشان می‌دهد که زنان با تلاش‌های خود می‌توانند در راه انسانیت، عدالت، والاترین مقام انسانی و حفظ ارزش‌های اسلامی نقش‌آفرینی کنند.

  وی ادامه داد: حضرت زینب (س) با شجاعت و استقامت خود نه‌تنها در میدان نبرد، بلکه در مسیر اسارت و پیام‌رسانی عاشورا نقش بسیار مهمی در حفظ این قیام عظیم داشت.

   غلامی به تبیین نقش‌زن مسلمان ایرانی در احیا فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اشاره کرد و افزود: این فریضه در قرآن به‌عنوان واجبی ضروری تشریح شده است که نقش بنیادینی در امنیت جامعه دارد و زنان به‌عنوان اعضای تأثیرگذار جامعه می‌توانند در محیط‌های اجتماعی نماینده ارزش‌های دینی بوده و با انجام اعمال نیکو و مبارزه با منکرات الگوی دیگران باشند.

  وی تصریح کرد: به‌طورکلی زنان مسلمان ایرانی باتوجه‌به نقش‌های متعددی که دارند می‌توانند در احیا فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مؤثر باشند.

 مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل بیان کرد: عزاداری در ماه‌های محرم و صفر برای اهل‌سنت دارای منزلت و اهمیتی است که این مراسم‌ها نه‌تنها فرصتی برای ابراز عشق و ارادت به اهل‌بیت (ع) بلکه یادآوری انسانیت، عدالت و مبارزه با ستم و ظلم است.

وی در پایان سخنان خود گفت: پیاده‌روی اربعین یادآوری مبارزه امام حسین (ع) علیه ستم و ظلم است که زائران با حضور در پیاده‌روی اربعین پیام‌های انسانیت، عدالت و مبارزه با ستم را به جامعه منتقل می‌کنند.

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • پیاده‌روی اربعین نماد مبارزه با ستم است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ودو منهای پنج