سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46768
  • بازدید: 123
  • 1403/05/06 - 14:01:00

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

34 درصد پول گندمکاران اردبیل پرداخت شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان ۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان است که ۳۴ درصد این مبلغ به‌حساب گندم‌کاران واریز شده است و الباقی نیز به‌حساب تولیدکنندگان واریز خواهد شد.

 نوبخت اژدری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به برداشت خوب گندم از اراضی استان اردبیل، اظهار داشت: میزان تولید گندم در هر هکتار در اراضی آبی ۴ تُن و ۷۸۲ کیلوگرم و در اراضی دیم به طور میانگین ۱ تُن و ۱۷۳ کیلوگرم است.

 وی افزود: مراکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شده و طبق آمار ثبت شده تا پایان روز چهارم مردادماه، بیش از ۲۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان اردبیل طی مدت مذکور ۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان است که ۳۴ درصد این مبلغ به‌حساب گندم‌کاران واریز شده است و الباقی نیز به‌حساب تولیدکنندگان واریز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از اراضی که امسال زیر کشت محصول گندم در استان اردبیل رفته است، ۵۷۰ هزار تُن گندم برداشت شود.

نوبخت گفت: امسال در ۴۷ درصد از اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی اردبیل  محصول راهبردی گندم کاشته شده بود که گندم‌های برداشتی از این اراضی نیز کیفیت بسیار بالایی دارند.

وی تصریح کرد: ۴۶ مرکز خرید گندم در استان اردبیل آماده دریافت گندم تولیدی از کشاورزان است و توصیه می‌شود گندم‌کاران در هنگام تحویل محصول خود با همکاران جهاد کشاورزی همکاری کرده و اطلاعات خود را در پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت کنند تا در روند خرید مشکلی پیش نیاید.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: محدودیتی در خرید گندم از کشاورزان استان اردبیل وجود ندارد و مراکز خرید ملکی، سیلوهای بخش خصوصی و مباشر برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان دایر است.

استان اردبیل در سال‌های گذشته جزو سه استان برتر در تولید گندم کشور بود؛ ولی در سال‌های اخیر با توجه‌ به تغییرات آب و هوایی، کاهش سطح آب زیرزمینی در دشت اردبیل و عدم استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری این رتبه استان به رتبه نهم تنزل پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 

 

اشتراک‌گذاری

  • 34 درصد پول گندمکاران اردبیل پرداخت شده است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو به‌اضافه شش