سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46789
  • بازدید: 125
  • 1403/05/08 - 14:32:00

متخصص تغذیه:

مصرف لبنیات در اردبیل کاهش‌یافته است

متخصص تغذیه گفت: مصرف لبنیات در کشور و استان اردبیل پایین‌تر از میانگین جهانی است و ضروری است در راستای حفظ سلامتی مصرف لبنیات را جدی بگیریم.

مهسا مهاجری  در گفتگو با خبرنگار «سبلان ما»، بر لزوم مصرف لبنیات در طول روز اشاره کرد و گفت: مصرف لبنیات بخصوص در وعده صبحانه از اهمیت بالای برخوردار است و در سلامتی بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌های متعدد نقش بسیار ارزشمندی را ایفا می‌کند.

وی افزود: لبنیات منبعی سرشار از چربی و پروتئین است و ازآنجایی‌که دیرتر هضم می‌شوند، احساس سیری طولانی‌تری را به وجود می‌آورند و علاوه‌برآن غیر از فواید گفته شده لبنیات در تأمین ویتامین D موردنیاز بدن، کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات کمتر در کاهش وزن یا حفظ وزن سالم تأثیر زیادی را دارد.

 کارشناسی علوم تغذیه تصریح کرد: متأسفانه در جامعه ما مصرف لبنیات اکثرا پایین‌تر از استاندارهای گزارش شده است و اخیراً نیز به‌خاطر تبلیغات نادرست در فضای مجازی و صفحات اجتماعی باعث شده مصرف لبنیات بخصوص شیر در جامعه و کودکان ما کاهش پیدا کند و همین مسئله باعث افزایش پوکی‌استخوان، مشکلات استخوان‌درد و شیوع کوتاه‌قدی در کودکان شده است.

مهاجری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های گروه غذایی لبنیات این است که تنوع بسیار زیادی دارد ادامه داد: لازم است برای تأمین کلسیم و پروتئین موردنیاز بدن، افزایش احساس سیری، پیگیری از نرمی و پوکی‌استخوان که آمارها در استان و کشور ما بالاتر از آمار جهانی است حتماً باید مصرف لبنیات را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: با مصرف بعضی از محصولات لبنی مثل ماست و کفیر به دستگاه گوارش خود کمک می‌کنید که سالم‌تر فعالیت خود را در طی روز انجام دهد و روزانه باید حداقل در وعده صبحانه حتماً یک قوطی‌کبریت پنیر کم‌نمک و کم‌چرب را با یک لیوان شیر ولرم مصرف کینم.

کارشناسی علوم تغذیه خاطرنشان کرد: مصرف شیر و پنیر در صبحانه احساس سیری را کاهش می‌دهد و خالی‌شدن معده را کند و به تأمین ویتامین‌های گرو B و در نتیجه شادابی و نشاط در فعالیت‌های روزمره را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

اشتراک‌گذاری

  • مصرف لبنیات در اردبیل کاهش‌یافته است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده منهای ده