سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46804
  • بازدید: 98
  • 1403/05/09 - 10:44:59

فرماندار سرعین:

ایستادگی مقابل ظلم ادامه راه قیام عاشورا است

فرماندار سرعین گفت: قیام عاشورا درس‌های بسیاری از جمله مقاومت در برابر ظلم و ناعدالتی را به مسلمانان و جهان ارائه داد که این درس‌ها همچنان الهام‌بخش مبارزات برای عدالت و حقوق بشر در سراسر دنیا است.

  باقر باقرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) درعاشورا یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است، اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) که درعاشورای سال ۶۱ هجری قمری رخ داد، یکی از مهم‌ترین وقایع در تاریخ اسلام و شیعه است که این قیام اهداف و فلسفه‌های متعددی داشت .

 وی افزود: یکی از اهداف اصلی امام حسین (ع) احیای آموزه‌های اسلامی و اصلاح انحرافاتی بود که در جامعه اسلامی به وجود آمده بود؛ ایشان می‌خواستند تا مردم را به اصول اصیل اسلام و پیامبر(ص) بازگردانند و بدعت‌هایی را که در دین ایجاد شده بود، را از میان بردارند.

 فرماندار شهرستان سرعین گفت: قیام امام حسین (ع) همچنین به‌منظور مبارزه با ظلم و فساد حکومت اموی به‌ویژه یزید بن معاویه صورت گرفت؛ یزید فردی بود که اصول اخلاقی و دینی را رعایت نمی‌کرد و حکومت او نمونه‌ای از فساد و ظلم بود و امام حسین (ع) برای جلوگیری از مشروعیت‌بخشی به چنین حکومتی، تصمیم به قیام گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از اصول اساسی اسلام، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است و امام حسین (ع) با قیام خود این اصل را حتی به بهای جان خود و اهل‌بیتشان به نمایش گذاشت؛ ایشان معتقد بودند که سکوت در برابر ظلم و فساد، به معنای تأیید آن است.

باقرزاده گفت: امام حسین(ع) با قیام خود نشان داد که انسانیت و کرامت انسانی بالاتر از هر چیز دیگری است و نباید در برابر ظلم و ستم سر تسلیم فرود آورد؛ این پیام همچنان در بین پیروان ایشان زنده است و به‌عنوان یکی از اصول اساسی انسان‌دوستی و آزادی در جهان شناخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) درس‌های بسیاری از جمله مقاومت در برابر ناعدالتی و ایثارگری برای حفظ ارزش‌ها را به مسلمانان و جهان ارائه داد؛ این درس‌ها همچنان الهام‌بخش مبارزات برای عدالت و حقوق بشر در سراسر جهان است.

 باقرزاده افزود: به‌طورکلی، قیام امام حسین علیه‌السلام نه‌تنها یک حادثه تاریخی بلکه یک پیام معنوی و اخلاقی بود که تا به امروز الهام‌بخش مبارزات بسیاری در راه عدالت، حقیقت و کرامت انسانی بوده است.

خبر از: حسن حنیفی

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • ایستادگی مقابل ظلم ادامه راه قیام عاشورا است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ودو به‌اضافه سه