سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46819
  • بازدید: 153
  • 1403/05/10 - 11:12:52

جوان کارآفرین:

اقلیم شهرستان نیر ثروت‌آفرین است

کارآفرین جوان اهل شهرستان نیر گفت: اقلیم کوهستانی نیر بستری مناسبی برای تولید گیاهان دارویی و ثروت‌آفرینی است.

 محمد شهبازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: هر شهرستانی استعدادهای مختلفی در راستای تولید و اشتغال دارد؛ شهرستان نیر جز شهرستان‌هایی در سطح استان و کشور است که ظرفیت‌های خدادادی زیادی از جمله اقلیم مناسب برای پرورش گیاهان دارویی و آبزیان را دارا است.

 وی افزود: من از هشت سال پیش برای فعالیت در این عرصه از تهران به زادگاه خود شهرستان نیر نقل‌مکان کردم و توانسته‌ام با استفاده از فرصت‌های طبیعی شهرستان نیر ثروت‌آفرینی کرده و زمینه اشتغال چندید جوان دیگر را نیز فراهم سازم.
 کارآفرین جوان اهل نیر تصریح کرد: از فعالیت‌های من در عرصه کارآفرینی می‌توان به احداث کارخانه کوچک فرآورده‌های لبنی اشاره کرد که در این شغل شیر خام از روستاهای هم‌جوار شهر نیر جمع‌آوری و با استفاده از صنایع تبدیلی این محصول خام به چند محصول اعم از شیر همونیژه، کره و دوغ فراوری شده به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

 شهبازی گفت: باتوجه‌به طبیعت شهرستان نیر و وجود کشاورزی و چراگاه‌ها، دامپروری با استفاده از شیوه‌های نوین از جمله فعالیت‌هایی است که در شهرستان نیر می‌توان انجام داد و ارزش‌افزوده این شغل در شهرستان نیز زیاد است.

 این جوان موفق ادامه داد: اقلیم کوهستانی شهرستان نیر باعث شده است تااین شهرستان شرایط مساعد برای رشد گیاهان داروئی داشته باشد و جوانان می‌توانند در عرصه خشک‌کردن، بسته‌بندی و توزیع گیاهان داروئی فعالیت داشته و شغلی برای خود و دوستان خود دست‌وپا کنند.

 وی افزود: از دیگر فعالیت‌های من در عرصه کارآفرینی که از چند ماه پیش و با مشارکت و همت بسیج سازندگی سپاه شهرستان نیر اتفاق افتاده، ایجاد و احداث کارگاه تولید شمع و سنگ مصنوعی است که پس از گذراندن دوره آموزشی در این زمینه توانستم کارگاهی در این زمینه راه‌اندازی کرده و به‌جای خام‌فروشی، سنگ‌ها را به اشیا زینتی تبدیل کرده و با بازاریابی مناسب ارزش‌افزوده مناسبی ایجاد کنم.

 شهبازی گفت: من و همکارانم برنامه بلندمدت برای صادرات این محصولات برای کشورهای همسایه علی‌الخصوص کشورهای حوزه خلیج‌فارس داریم .

 این کارآفرین از دیگر ظرفیت‌های شهرستان نیر را گردشگری عنوان کرد و گفت: باتوجه‌به اینکه شهرستان نیر در جاده ترانزیتی واقع شده است این موضوع می‌تواند به اشتغال‌زایی از طریق گردشگری نیز منتهی و منجر شود و جوانان نیر می‌توانند از ظرفیت گردشگری این شهرستان در راستای ایجاد شغل و درآمد بهره ببرند.

انتهای پیام

اشتراک‌گذاری

  • اقلیم شهرستان نیر ثروت‌آفرین است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو منهای یک