سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46834
  • بازدید: 161
  • 1403/05/11 - 14:30:00

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رونق‌بخش کسب‌وکار است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال گفت: این مرکز با ارائه آموزش‌های کارآمد و تخصصی کوتاه‌مدت به‌تمامی افراد به‌خصوص جوانان در عرصه‌های ایجاد اشتغال و رونق کسب‌وکار فعالیت چشمگیری داشته است.

 اشکبوس نظیری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به اهمیت نهاد آموزشی فنی و حرفه‌ای در کشور و افزایش سطح رشد علمی مردم اشاره کرد و گفت: این سازمان به‌عنوان یک سازمان آموزشی ارائه‌دهنده آموزش‌های کوتاه‌مدت غیررسمی در کشور فعالیت کرده و اهمیت این سازمان در ارائه آموزش به افراد فاقد مهارت، جویای کار و بالاخص در ایجاد اشتغال در کشور روزبه‌روز افرایش یافته است.

وی در ادامه به تاریخچه احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال و حوزه فعالیتی آن پرداخت و اظهار کرد: این مرکز آموزش در سال ۱۳۷۱ و همچنین دیگر مراکز در سطح کشور از ادغام صندوق فرصت‌های شغلی و چند سازمان دیگر تحت عنوان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور تأسیس شده و تحت‌نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال در ادامه گفت: این مرکز با حضور مسئولان و مربیان مجرب خبره از همان سال‌های ابتدایی فعالیت خود را آغاز کرده و با ارائه آموزش‌های کارآمد و تخصصی کوتاه‌مدت به‌تمامی افراد به‌خصوص جوانان در عرصه ایجاد اشتغال و رونق کسب‌وکار فعالیت چشمگیری داشته است.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خلخال نیازمند تجهیزات جدید است

وی به مراکز دیگر و آموزشگاه‌های فعال در سطح شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال دارای سه مرکز آموزشی با ارائه آموزش به افراد فاقد مهارت، عشایر، زندانیان و سربازان در سطح شهرستان خلخال و بخش‌های تابع ارائه آموزش و خدمات می‌کند؛ مرکز برادران خلخال، مرکز خواهران، مرکز ICT از جمله این مراکز است.

نظیری در پایان به مشکلاتی که گریبان‌گیر آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بوده پرداخت و گفت: تجهیزات آموزشگاه و کارگاه‌ها باتوجه‌به پیشرفت علم و سطح فنّاوری در دنیا نیازمند به‌روزرسانی و همچنین اعتبار لازم جهت خرید تجهیزات جدید از جمله نیازها برای حل مشکلات آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در خلخال و دیگر نقاط کشور است.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رونق‌بخش کسب‌وکار است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده منهای پنج