سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46843
  • بازدید: 164
  • 1403/05/13 - 06:43:38

استاد دانشگاه شهرستان خلخال:

ترور و کشتار سرلوحه رژیم صهیونیستی است

استاد دانشگاه شهرستان خلخال گفت: رژیم کودک‌کش منحوس اسرائیل که ترور و ازبین‌بردن فیزیکی انسان‌ها را سرلوحه و از مهمّات عمل شنیع خود در جهان قرار داده، ثابت کرده که تراژدی صهیونیست فقط با جنگ و کشتن متناسب است.

سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،به تعریف حقوق بشر اسلامی و انسانی و اهمیت این مبحث در جهان اشاره کرد و گفت: لزوم تأمین و بسط آزادی‌های مشروع سیاسی و اجتماعی توسط دولت‌ها، تضمین و حفظ امنیت عمومی شامل حیثیت، جان، حقوق، مسکن و شغل اشخاص و افراد، داشتن مسکن متناسب با نیاز، امنیت قضایی و تضمین اصل برائت، منع بازداشت غیرقانونی، محاکمه عادلانه با حق انتخاب وکیل، علنی بودن محاکمه از جمله تعابیر حقوق بشر اسلامی و انسانی است.

  وی ادامه داد: تکریم کرامت انسان‌ها به‌عنوان خلیفۀ الله در روی زمین و حفظ آزادی‌های فردی همراه با برابری و مساوات فارغ از هر رنگ و نژاد و زبان از مهم‌ترین مباحث و تعاریف پررنگ از حقوق بشر اسلامی و انسانی است.

  استاد دانشگاه آزاد اسلامی خلخال به اهمیت جایگاه حقوق بشر اسلامی در جوامع بشری به‌خصوص در منطقه غرب آسیا پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اسلامی بودن منطقه و وجود امّت اسلامی در این کشورها باعث شده تا موازین اسلامی تا حدودی در این کشورها رعایت شود؛ اما از ناحیه کشورهای استکباری و غربی که منطقه را به کانون جنگ و کشتار بخصوص در غزّه تبدیل کرده‌اند.


  هاشمی اسرائیل را به‌عنوان جرثومه فساد و رژیم غاصبی که به هیچ کنوانسیون و معاهده‌های بین‌المللی پایبند نبوده تلقی کرد و افزود: رژیم غاصب از سوی آمریکا حمایت شده و حقوق مشروع و به حقه کشورهای اسلامی را نادیده گرفته و پایبند مقرّرات سازمان ملل متّحد نیست همچنین متأسّفانه باتوجه‌به تضادّ آرا و اختلاف دیدگاه در بین کشورهای اسلامی در امر مبارزه با اسرائیل غاصب و بعضاً کمک خود این کشورها همانند ترکیه در تأمین سوخت، البسه و سایر ملزومات صهیونیست‌ها، این امر نیز خود مستوجب ازبین‌رفتن حقوق مردم این کشورها به دست خودشان شده و باید هر چه سریع‌تر چاره‌اندیشی شود.


  وی در ادامه به اتفاقات تلخ و رنج‌آور غزه و نماندن گفتمانی در خصوص رعایت حقوق بشر اسلامی و انسانی در جوامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: با توجه‌ به فرمایش امیرمؤمنان که فرموده‌اند: شرارت دشمن را باید با شرارت جواب داد و به‌سوی خودش پرتاب کرد. دیگر سخن‌گفتن از گفتمان حقوق بشر و رعایت آن نمی‌تواند چاره‌ساز باشد. چرا که رعایت حقوق انسان‌ها با کشتار بی‌رحمانه انسان‌های بیگناه و کودکان و سالخوردگان در غزّه سازگار نیست.

 هاشمی بیان داشت: رژیم کودکش منحوس اسرائیل که قتل سیاسی و از بین‌ بردن فیزیکی انسان‌ها را سرلوحه و از مهمّات عمل شنیع خود در جهان قرار داده، ثابت کرده که تراژدی صهیونیست فقط با جنگ و کشتن متناسب است و این امر را خاصّاً برای خود حقوق بشر صهیونیستی تعریف کرده و آن‌را در منطقه خاورمیانه و جهان به نمایش گذاشته و اجرا می‌نماید.

 وی در پایان اهمیّت گفتمان‌سازی و ارائه نسخه جامع توسط جامعه علمی و پژوهشی توسط کشورهای بزرگ اسلامی و در رأس آن کشور ایران را بسیار پراهمیت دانست و خاطرنشان کرد: ایران در همه این سال‌ها تمام موازین حمایتی را طبق فرمایش امام راحل و مقام معظّم رهبری در همه نهادها و بخش‌های جامعه الگوسازی و اجرا کرده است و تنها کشوری اسلامی است که به معنای واقعی حمایت از آرمان‌های فلسطین را خط‌قرمز خود می‌داند و مردم و حکومت نیز این امر خطیر را با جان‌ودل محافظت می‌کنند؛ برگزاری همایش‌های ملّی و بین‌المللی در سطوح مختلف سران کشورها در ایران یا در سایر کشورها به پیشنهاد ایران، استفاده از اندیشمندان و متفکّران در سطوح جهانی در امر پژوهش‌های دانشگاهی و بسیاری از کارهای علمی ثابت شده از سوی ایران اسلامی در جهان نمونه‌ای از این حمایت‌ها از فلسطین است.

خبر از: سیدعباس جوادپور

انتهای خبر/

 

اشتراک‌گذاری

  • ترور و کشتار سرلوحه رژیم صهیونیستی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده به‌اضافه ده