سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46861
  • بازدید: 122
  • 1403/05/13 - 21:32:57

معاون کنترل شبکه شرکت برق اردبیل خبر داد:

افزایش ۸ درصدی میزان مصرف برق در اردبیل

معاون بهره‌برداری و کنترل شبکه شرکت برق استان اردبیل گفت: مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸ درصد افزایش داشته است.

 

  ناصر عبداللهیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، در خصوص علت اصلی افزایش مصرف برق در استان اردبیل طی روزهای اخیر اظهار داشت: مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و افزایش ۸ درصدی بار شبکه برق را شاهد هستیم.

 بیشترین مصرف برق استان اردبیل دربخش خانگی است 

وی افزود: بیشترین مصرف برق استان اردبیل در تعرفه خانگی است و ۳۷ درصد بار مصرفی برق این استان به بخش خانگی مربوط می‌شود، بنابراین پیام‌هایی که برای این بخش صادر می‌شود عمدتاً در بخش روشنایی است و لازم است لامپ اضافی را خاموش کنیم.

معاون بهره‌برداری و کنترل شبکه شرکت برق استان اردبیل تصریح کرد: با عنایت به اینکه در روزهای گرم سال قرار گرفته‌ایم برای مدیریت مصرف بهینه لازم است پیام‌های مدیریت مصرفی را جدی بگیریم.

وی اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌شود برای پایداری شبکه برق، دستگاه‌های برقی بدون استفاده مثل رادیو و تلویزیون را خاموش کرده و درجه کولر را روی ۲۴ تنظیم کنند، همچنین لازم است برای مدیریت بهینه مصرف برق برای کولر آبی دمای دور کُند را انتخاب کنیم.

عبداللهیان ادامه داد: تأکید بر این است که لوازم پرمصرف برقی را در ساعت‌های پیک مصرف روشن نکنیم و استفاده از این وسایل پر مصرف را به ساعات آخر شب یا اول صبح و یا روزهای تعطیل موکول کنیم .

ساعت پیک برق لوازم برقی پرمصرف استفاده نشود 

 وی با یادآوری ساعت اوج مصرف برق، خاطرنشان کرد: ساعت اوج مصرف برق در استان اردبیل ۱۳ تا ۱۸ و از ساعت ۲۰ تا تا 23 است و بنابراین همه باید به این مهم توجه کنیم که استفاده از وسایل پر مصرف مثل اتو، جاروبرقی، لباسشویی، ظرف‌شویی را به ساعات غیرپیک موکول کنیم.

معاون بهره‌برداری و کنترل شبکه شرکت برق استان اردبیل در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد مردم استان اردبیل در ساعات اوج مصرف، مدیریت مصرف را رعایت نمی‌کنند، بیان داشت: با توجه به سراسری بودن شبکه مصرف برق در تمامی ساعات شبانه‌روز باید مدیریت مصرف را داشته باشیم؛ اما برای کنترل بهتر شبکه تأکید مدیریت مصرف برق روی ساعات اوج مصرف است .

 وی به شهروندان توصیه کرد: در این روزهای گرم سال حتماً مدیریت بهینه مصرف برق را رعایت کرده و از به‌کارگیری لوازم برقی پرمصرف اجتناب کنند.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • افزایش ۸ درصدی میزان مصرف برق در اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه منهای هفت