سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46883
  • بازدید: 133
  • 1403/05/14 - 23:55:21

رئیس دانشگاه علمی کاربردی پارس‌آباد:

سیاست دولت مبتنی بر حفظ عزت کشور باشد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان پارس‌آباد گفت: سیاست دولت در ارتباط با کشورهای دنیا باید با رعایت اصل احترام و منافع متقابل بوده و عزتمندی کشور را در پی داشته باشد.

 مظاهر صلحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، در رابطه با تشکیل دولت جدید و انتخاب کابینه و چالش‌های فراروی آن به گفت: در جامعه ما رئیس‌جمهور نفر دوم مملکت محسوب می‌شود و از این‌ جهت که به‌عنوان مجری قانون اساسی در سیاست‌های کلی و کلان کشوری تعیین و در چارچوب قانون اساسی مشخص شده است رئیس‎جمهور به‌عنوان بالاترین در نفر در رده اجرایی مسئولیت بسیار خطیری دارد و باید مسیر را به درستی طی و در دسترسی به اهداف و سیاست‌های کلی نظام موفق عمل کند.

 وی افزود: در مسیر فراروی دولت اولین مسئولیتی که رئیس‌جمهور دارد داشتن تیم و کابینه قوی است و اینکه شخص رئیس‌جمهور را در این مسیر یک کابینه قوی باید همراهی کند.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی مرکز پارس‌آباد تصریح کرد: در طول این چهار دهه انقلاب، کشور ما مشکلاتی داشته است که اساساً از خارج تحمیل شده و بیشتر توان کشور صرف مقابله با آن‌ها شده است.

 وی اصل مشکلات کشورهای غربی بخصوص آمریکا با ایران را زیرسؤال‌بردن استقلال و آزادی کشورمان دانست و گفت: دشمنان خارجی همیشه تلاششان این بوده که در راه استقلال و آزادی کشور مشکل ایجاد کنند تا جمهوری اسلامی الگو و نمونه‌ای برای کشورهایی که می‌خواهند استقلال و آزادی خود را حفظ کنند، نباشد.

 این کارشناس تاریخ در خصوص چشم‌انداز خود در مورد دولت گفت: در شرایط کنونی نگاه و زاویه جدید رئیس‌جمهور بسیار مهم است و ثابت شده دولت‌هایی که هر دو مورد نگاه تک‌بعدی به داخل و یا خارج داشتند نتوانستند در حل مشکلات مردم موفق باشند.

 صلحی دولت شهید رئیسی را نمونه دولتی با نگاه همه‌جانبه دانست و گفت: نمونه‌ای از نگاه دولت شهید رئیسی بود که هم نگاه به داخل و هم نگاه به خارج داشتند که در نگاه به خارجی سعی داشتند ارتباطی که بتواند به نحو احسن با کشورهایی که با نیت خالصانه و روابط دوستانه با ما ارتباط داشته باشند و چه با همسایگان یا دیگر کشورهای دنیا در تمامی نقاط دنیا ارتباط برقرار کرد و یک نگاهی به داخل در کشور شبانه‌روزی به‌دوراز اشرافیت خالصانه و انقلابی و جهادی تلاش کردند در کنار مردم باشند و تا آخر عمر در فکر خدمت به مردم بودند.

 وی افزود: مسلماً دیدگاه نزدیک به شهید رئیسی می‌تواند موفق باشد و با آنکه متأسفانه زمان اجازه نداد که دولت رئیسی بتواند شهید رئیسی بتواند اهداف تعیین شده برسد این دو وضعیت و نگاه اساساً می‌تواند سرمشق تمامی رؤسای جمهورها باشد.

 رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان پارس‌آباد سیاست عزتمندانه را اصل اساسی دولت شهید رئیسی دانست و گفت: همیشه در سیاست خارجی فقط نگاه به ارتباط با آمریکا است؛ ولی واقعیت امر دنیا در حال دورشدن از دوقطبی است و چند قطبی‌هایی به وجود آمده است که بر اساس منافع مشترک ایجاد و بر اساس روابط متقابل اتحادیه تشکیل داده‌اند و با این حساب نباید سیاست خارجی کشور محدود به ارتباط با آمریکا باشد.

 رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی پارس‌آباد در ادامه گفت: در سیاست خارجی گروه و طیفی هستند که باحالت سرسپردگی به غرب کار را به جلو می‌برند؛ ولی یک نگاه دیگر هم هست که این نوع نگاه را قبول ندارد و بر اساس منافع مشترک شکل می‌گیرد.

 وی گفت: خواسته ما این است که دنیا عزتمندانه ما را قبول بکند و با پذیرش استقلال و آزادی کشور با احترام به ما نگاه بکند اگر با این دیدگاه که سیاست خارجی خود را به‌پیش ببریم، موفق خواهیم شد.

  انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • سیاست دولت مبتنی بر حفظ عزت کشور باشد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده به‌اضافه دو