سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46886
  • بازدید: 139
  • 1403/05/15 - 11:18:35

مدیرکل راه و شهرسازی:

خریدوفروش واحدهای نهضت ملی مسکن ممنوع است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هرگونه خریدوفروش واحدهای نهضت ملی مسکن ممنوع است و عواقب رعایت‌نکردن این قانون بر عهده خریداران و فروشندگان است.

  محبوب حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» اظهار داشت: بازدیدهایی  طی هفته گذشته و دیروز از روند اجرایی مسکن ملی داشتیم پیشرفت خوب و چشمگیری را در ساخت این واحدها شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: مالکین واحدهای نهضت ملی مسکن در جریان باشند که برای هر نفر دولت  به طور متوسط ۵۰ متر زمین در نظر گرفته است و حداقل ارزش ملک برای هر مترمربع ۱۰ میلیون تومان است درحالی‌که ما شاهد هستیم برخی سودجویان این واحدها را با قیمت پایین‌تر از قیمت واقعی از متقاضیان خریداری می‌کنند که این امر هم برای خریدار وهم فروشنده تبعات قانونی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: تسهیلاتی که در اختیار مالکان طرح نهضت ملی مسکن قرار داده می‌شود با نرخ ۱۸ درصد اعطا می‌شود و مبلغ آن تا به امروز ۵۵۰ میلیون تومان بود؛ ولی طبق مصوبه به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و از همین رو درخواست می‌شود وام را با مبلغ ناچیزی واگذار نکنند.

حیدری تصریح کرد: ضمن اینکه از لحاظ قانونی خرید فروش نهضت ملی مسکن یا اقدام ملی ممنوع است و از ثبت‌نام‌کنندگان می‌خواهیم ارزش این ملک‌ها را بدانند وبا قیمت ناچیز واگذار نکنند.


پیشرفت نهضت مسکن ملی متناسب با آورده متقاضیان است

وی با اشاره به اینکه در استان اردبیل ۳۶ هزار متقاضی تأیید نهایی شده است افزود: ۳۰ هزار نفر متقاضی واریز مبلغ اولیه را انجام داده‌اند و ۲۷ هزار و ۶۰۰ متقاضی نیز وجود دار که تأمین زمین انجام شده است و برنامه‌ریزی‌ها برای شروع ساخت این واحدها در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: باتوجه‌به اینکه برخلاف پیش‌بینی‌ها استقبال متقاضیان از این طرح افزایش یافت و این پروژه از گستردگی و پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است بااین‌حال پروژه نهضت ملی مسکن در اردبیل از پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار است و متناسب با آورده متقاضیان پروژه در حال پیشروی است.

انتهای خبر/ 

اشتراک‌گذاری

  • خریدوفروش واحدهای نهضت ملی مسکن ممنوع است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ودو به‌اضافه هشت