سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46899
  • بازدید: 121
  • 1403/05/16 - 08:10:00

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیر:

حقوق بشر غربی خود ناقض حقوق بشر است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیر اظهار داشت: حقوق بشر غربی نه‌تنها نتوانسته ابتدایی‌ترین حقوق بشر را تأمین کند، بلکه با نادیده‌گرفتن تفاوت‌های میان ملل مختلف به ناقض حقوق بشری تبدیل شده است.

داود آذری‌فرد در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به تعصب‌ها و نابرابری‌هایی که نسل بشر را در طول تاریخ گرفتار کرده‌اند، اشاره کرد و گفت: همچنان این تعصب‎ها و نابرابری‌ها وجود دارند و تداوم رنج‌های ناگفته بشر را سبب می‌شوند؛ نابرابری‌های اجتماعی، نژادی همچنان وجود دارند و نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی آسیب‌های زیادی را به اقشار مختلف وارد می‌کنند و اینجا است که موضوع حقوق بشر به شکل ویژه موردتوجه قرار می‌گیرد و نیاز به آن به‌شدت احساس می‌شود.

 وی اظهار داشت: حقوق بشر غربی که از سوی استعمارگران سابق طراحی شده تا مطامع سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، آن‌ها را در سطح جهان تأمین کند، به دلیل تمرکز و اولویت‌دادن به فرهنگ غربی نه‌تنها نتوانسته ابتدایی‌ترین حقوق بشری را تأمین کند، بلکه با نادیده‌گرفتن تفاوت‌های میان ملل مختلف به ناقض حقوق بشری آن‌ها تبدیل شده است.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیر افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل این روند، نادیده‌گرفته‌شدن صدای کشورهای مسلمان از سوی کشورهای غربی هنگام تهیه پیش‌نویس اعلامیه جهانی حقوق بشر به دلیل نگاه استعمارگرانه غرب است؛ موضوعی که در نهایت به شکاف آشکار میان تفسیر غربی حقوق بشر و تفسیر اسلامی آن تبدیل شد. در حال حاضر، کشورهای اسلامی نه فقط حق شرط در موضوع حقوق بشر برای خود قائل هستند، بلکه برای گسترش حقوق بشر اسلامی در شورای حقوق بشر سازمان ملل فعالانه تلاش می‌کنند.

 وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از پرچم‌داران معرفی حقوق بشر اسلامی و بسط آن در سازوکارهای حقوق بشری بین‌المللی از جمله در شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • حقوق بشر غربی خود ناقض حقوق بشر است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ونه منهای چهار