سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 469
  • بازدید: 477
  • 1403/07/17 - 14:00:17

میز خدمت در روستای آرپاچایی برپا شد؛

برکت حضور در دل روستای صعب‌العبور کوثر

برکت حضور در دل روستای صعب‌العبور کوثر

روز روستا و عشایر بهانه‌ای شد تا در روستای صعب‌العبور و عشایری آرپاچایی شهرستان کوثر میز خدمت دایر و به برکت این حضور مشکلات عشایر این شهرستان مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،  به مناسبت روز روستا و عشایر میز خدمت در روستای عشایری و صعب‌العبور آرپاچایی شهرستان کوثر با حضور مدیران کل امور روستایی استانداری، مدیرکل امور عشایری، معاون مدیرکل برق استان، معاون اداره کل نوسازی و دیگر مسئولان شهرستانی دایر شد و مسئولان استانی و شهرستانی نسبت به حل مسائل حوزه عشایری و روستایی شهرستان کوثر قول مساعد دادند.

ایجاد راه‌های دسترسی به ییلاق‌های بابا رشید و یارپاق‌لیق

مطلب صادقلو، فرماندار شهرستان کوثر در حاشیه این مراسم اظهار کرد: بهسازی و تسطیح راه‌های عشایری شهرستان کوثر در سال ۱۴۰۲ با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد و در سال جاری نیز ایجاد راه‌های دسترسی به ییلاق‌های بابا رشید و یارپاق‌لیق توسط اداره کل امور عشایری در چند روز آینده صورت خواهد گرفت.

 تعمیر و تجهیز مدارس عشایرنشین بِنَماران و آرپاچایی
وی خاطرنشان کرد: زیباسازی، تعمیر و تجهیز دو مدرسه عشایرنشین بِنَماران و آرپاچایی با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان توسط اداره کل نوسازی مدارس استان، تحویل تانکر آب یک هزار لیتری و پنل‌های دستی خورشیدی به مردم عشایرنشین آرپاچایی، ایجاد خانه بهداشت در این روستا توسط شبکه بهداشت و درمان کوثر ازجمله خبرهای خوشی بود که در میز خدمت روستای آرپاچایی به مردم ارائه شد.

سهم آرد عشایر کوثر افزایش یافت

فرماندار شهرستان کوثر تصریح کرد:  افزایش سهم آرد مردم عشایرنشین شهرستان توسط اداره کل امور عشایری و ثبت‌نام جاماندگان عشایر توسط اداره کل امور عشایری از جمله مصوبات حضور مسئولان استانی و شهرستانی در راستای مرتفع ساختن مشکلات مردم عشایرنشین آرپاچایی بود که در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد گرفت.

 در پایان مراسم از عشایر نمونه و فعال در حوزه‌های متعدد تقدیر و در پایان مسئولین استانی و شهرستانی ضمن حضور در مدرسه هدف آرپاچایی از معلم و دانش‌آموزان این مدرسه تجلیل کردند.

 بازدید از مطبخ اهالی عشایرنشین آرپاچایی و تحویل آرد به آنها از جمله دیگر برنامه‌های اجرا شده در روز روستا و عشایر بود.

اشتراک‌گذاری

  • برکت حضور در دل روستای صعب‌العبور کوثر

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
ده منهای هفت