سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46900
  • بازدید: 131
  • 1403/05/16 - 10:03:11

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج:

۲۹ هزار و ۷۰۰ صندوق اشتغال‌زا راه‌اندازی شد

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۷۰۰ صندوق در کشور راه‌اندازی شده که دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو فعال بوده و از تسهیلات این صندوق در راستای اشتغال و کارآفرینی استفاده کرده‌اند.

احسان فرهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به تشریح فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج در کشور پرداخت و گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج به همت خود مردم ۷۵ هزار کارگاه تولیدی و اقتصادی به ظرفیت ۱۲۳ هزار شغل در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است.

راه‌اندازی ۳ هزار و ۶۰۰ پنل خورشیدی ۵ کیلوواتی در کشور

وی به طرح جهاد روشنایی اشاره کرد و گفت: از آغاز طرح تا کنون ۳ هزار و ششصد پنل خورشیدی ۵ کیلوواتی در سراسر کشور راه‌اندازی شده و خانواده‌های درگیر این طرح از درآمد ثابت تولید برق برخوردار شدند.
مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج اضافه کرد: طرح  جهاد روشنایی علاوه بر کمک به تأمین برق کشور در تولید انرژی پاک، پدافند غیرعامل نیز مؤثر بوده و برای تولیدکنندگان برق نیز درآمدزایی می‌کند.
 وی با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد استان‌های کشور از شرایط اقلیمی تولید برق خورشیدی برخوردار هستند گفت: استان‌های اصفهان و خراسان رضوی در کنار بوشهر از استان‌های برتر تولید برق از پنل‌های خورشیدی است.

 اجرای بیش از ۵۵۰ پنل خورشیدی در مناطق کم‌برخوردار اردبیل

فرهی، رتبه استان اردبیل در این طرح نیز اشاره کرد و گفت: استان اردبیل از جمله استان‌های پیشرو و پایلوت آزمایشی جهاد روشنایی بود و با اجرای بیش از ۵۵۰ پنل خورشیدی در مناطق کم‌برخوردار از استان‌های ممتاز این پروژه در کشور به شمار می‌رود.
 وی با بیان اینکه برای تأمین برق از پنل‌های خورشیدی حساب ویژه‌ای در سال ۱۴۰۳ باز شده است تصریح کرد: خرید تضمینی تولید برق از پنل‌های خورشیدی خانواده‌های کم‌برخوردار سراسر کشور را به درآمد پایدار رسانده و در زمینه تولید برق استان‌ها را خودکفا می‌کند.
 مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج به نرخ تضمینی خرید برق از خانواده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: خانوارها در سال اول راه‌اندازی از درآمد سه میلیون‌تومانی برخوردار می‌شوند که بسته به تولید برق در سال چهارم به بعد این درآمد تا هفت میلیون تومان نیز می‌رسد و انگیزه بالایی برای خانواده‌های کم‌برخوردار برای درآمدزایی ایجاد می‌کند.

 راه‌اندازی ۲۹ هزار و ۷۰۰ صندوق اشتغال‌زا در کشور 

وی به تعاونی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۷۱۰ تعاونی نیز در سطح استان اردبیل راه‌اندازی شده است.
مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج به صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۷۰۰ صندوق در کشور راه‌اندازی شده که دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو فعال بوده و از تسهیلات این صندوق در راستای اشتغال و کارآفرینی استفاده کردند.
فرهی از بسیج صنعت به‌عنوان بازوی توانمند قرارگاه اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: بسیج خواهران نیز از ظرفیت بالایی در راستای نقش‌آفرینی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است.
وی به عرصه‌های خدمت‌رسانی بسیج در جامعه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۱۰ عرصه خدمت‌رسانی به مردم در سامانه ثبت شده که این تعداد بر حسب احصای گروه‌های جهادی در حال افزایش است.
 مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج تصریح کرد: اولویت امروز بسیج عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • ۲۹ هزار و ۷۰۰ صندوق اشتغال‌زا راه‌اندازی شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای یک