سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46905
  • بازدید: 135
  • 1403/05/16 - 14:17:00

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل مطرح کرد:

فرزندآوری ۳ هزار زوج در مرکز ناباروری قفقاز

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل مطرح کرد: ۳ هزار نوزاد با سیر درمان والدینشان در مرکز ناباروری قفقاز متولد شده‌اند.

 فردین محمودی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی استان اردبیل در حوزه آموزش کارآفرینی و مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های مهارت‌های زندگی و دوره‌هایی که متولی خاصی در استان ندارد ورود کرده است و سعی کردیم دوره‌هایی را برگزار کنیم که برای اولین‌بار در سطح استان برگزار می‌شود.

 وی افزود: در حوزه پژوهش شاخص‌ترین عملکرد جهاد دانشگاهی استان راه‌اندازی مرکز ناباروری قفقاز از سال ۱۳۸۹ است که در زمان افتتاح اولین و مجهزترین مرکز ناباروری در سطح شمال غرب کشور بود و تا به امروز در طول فعالیت نزدیک خود نزدیک به ۳ هزار نوزاد با سیر درمان والدینشان در این مرکز متولد شده‌اند.

 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز شامل درمانگاه‌های زنان و زایمان و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی است افزود: مجموعه بانک خون‌بند ناف رویان در مجموعه ناباروری قفقاز نیز تجهیز شده که سلول‌های بنیادی در این مرکز استخراج شده و ذخیره می‌شود درصورتی‌که خود فرد، خانواده و بستگانشان و سایر خانواده‌ها به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا شوند می‌توانند با استفاده از این سلول‌های ذخیره شده بیماری خود را درمان کنند.

 محمودی تصریح کرد: در بحث پژوهش علاوه بر مرکز ناباروری مرکز بیوتکنولوژی صنعتی نیز فعالیت می‌کند و توسعه فناوری‌های نوین در راستای بهبود چرخه تولید تا مصرف محصول از مهم‌ترین اهداف ایجاد این مرکز است.

نرخ ناباروری در استان اردبیل نسبت به میانگین کشور ۴ درصد بالاتر است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: نرخ ناباروری در استان اردبیل نسبت به میانگین کشور ۴ درصد بالاتر است و جا دارد خیرین محترم با ورد به این عرصه و ساخت مراکز درمانی مجهزتر در شهرهای مختلف استان یاریگر دستگاه‌های اجرایی و مرکز ناباروری قفقاز باشند تا شاهد تولد فرزندان در خانواده‌هایی شویم که سال‌ها چشم‌انتظار این نعمت خداوند هستند.

انتهای خبر/ 

 

اشتراک‌گذاری

  • فرزندآوری ۳ هزار زوج در مرکز ناباروری قفقاز

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده منهای پنج