سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46922
  • بازدید: 127
  • 1403/05/17 - 14:21:00

مدیر حج و زیارت استان اردبیل خبر داد:

ثبت‌نام ۱۴ هزار اردبیلی در سامانه سماح

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۱۰ نفر از استان اردبیل در سامانه سماح سازمان حج و زیارت برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین ثبت‌نام کردند.

 ابراهیم احدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: باتوجه‌به حضور میلیونی زائران در ایام اربعین، به زائران تأکید می‌شود حتماً خود را تحت پوشش بیمه اربعین قرار دهند تا در صورت مواجهه با بیماری و حوادث احتمالی، از حمایت‌ها و خدمات بیمه‌ای که به‌سهولت در دسترس قرار خواهد گرفت بهره‌مند شوند و از این طریق با آرامش خاطر به خیل مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی بپیوندند که این کار صرفاً با ثبت‌نام در سامانه سماح و پرداخت حق بیمه انجام می‌گیرد.

 وی افزود: ثبت نامی زائرین در سامانه سماح نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش‌یافته است و تا به این لحظه بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر از استان اردبیل در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

 مدیر حج و زیارت استان اردبیل با اشاره به اینکه مرز تمرچین کم‌هزینه‌ترین و نزدیک‌ترین مرز گذری به کشورعراق برای زائران استان اردبیل است افزود:۸۸ درصد زائرین مرز مهران و حدود ۸ درصد هم مرز خسروی رو برای انتقال به کشور عراق و حضور در این سفر معنوی را انتخاب کردند.

 احدی ادامه داد: در مسیر پیاده‌روی و در شهرهای عراق نزدیک ۱۵ موکب از استان اردبیل مستقر هستند؛ اما خود سازمان حج و زیارت باتوجه‌به اینکه یک نهاد دولتی است و پیاده‌روی اربعین یک حرکت مردمی است خود سازمان موکبی ندارد؛ اما در بحث راهنمایی زائرین اربعین در کربلا توسط کارگزاران حج و زیارت استان اردبیل امسال مدیریت خواهد شد.
 وی تصریح کرد: با هماهنگی کارگروه تردد از دیروز سفرهای زیارتی اربعین از طریق پایانه‌های حمل‌ونقل مسافر آغاز شده و تا پایان اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و نرخ اتوبوس‌های ۲۵ نفری از مرز خسروی یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان و مرز تمرچین نیز ۶۶۰ هزار تومان و اتوبوس‌های ۳۲ و ۵۵ نفری نیز ۲۵ تا ۳۰ درصد پایین‌تر از نرخ اتوبوس‌های ۲۵ نفری تصویب شده است.

انتهای خبر/ 

اشتراک‌گذاری

  • ثبت‌نام ۱۴ هزار اردبیلی در سامانه سماح

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش به‌اضافه چهار