سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46952
  • بازدید: 98
  • 1403/05/20 - 20:07:59

رئیس پلیس راهور استان اردبیل:

۹۵ درصد اردبیلی‌ها قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: آنهایی که مقید و پایبند به قوانین راهنمایی‌ورانندگی هستند نگرانی از بابت افزایش جرایم رانندگی ندارند که خوشبختانه ۹۵ درصد از مردم استان قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند.

سید حجت فتاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، کاهش تلفات و انضباط بخشی در معابر را مهم‌ترین اهداف افزایش جرایم راهنمایی‌ورانندگی دانست و اظهار داشت: گاهی بزرگ‌ترین تخلفات رانندگی که هزینه‌های زیادی هم بر دوش جامعه تحمیل می‌کند ناشی از انجام کوچک‌ترین تخلف رانندگی است، فلذا رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی بزرگ‌ترین کمک در کاهش تلفات رانندگی است ک هدر این راستا افزایش میزان جرایم رانندگی اعمال می‌شود.

 باید فرهنگ عمومی رانندگی ارتقا یابد

وی افزود: به عنوان یک کارشناس اعتقادم بر این است که در کنار افزایش جرایم رانندگی باید محرومیت‌های اجتماعی برای رانندگانی که پایبند به قوانین راهنمایی‌ورانندگی نیستند، اعمال شود و همچنین مشوق‌هایی نیز برای رانندگان منضبط در نظر گرفته شود.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل تصریح کرد: در کنار افزایش جرایم رانندگی باید فرهنگ عمومی رانندگی نیز ارتقا یافته و این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که رعایت قوانین ارزش و عدم رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی نیز به عنوان ضدارزش است.

 وی اضافه کرد: در کنار بحث افزایش جرایم رانندگی، محرومیت‌های اجتماعی و مشوق‌ها نیز در راهنمایی‌ورانندگی کشور در حال تدوین است و به‌زودی این قوانین در سطح کشور جاری و ساری خواهد شد.

۵ درصد اردبیلی‌ها قوانین رانندگی را رعایت نمی‌کنند 

 فتاحی گفت: مردم استان به‌هیچ‌وجه نگران افزایش جرایم راهنمایی‌ورانندگی نباشند؛ چراکه جرایم رانندگی اقلام ضروری سبد خانوار نیست که با افزایش میزان جرایم بگوییم زندگی روزمره ما دچار اختلال می‌شود.

 وی با بیان اینکه ۵ درصد افرادی که در استان اردبیل قوانین را رعایت نمی‌کنند، نگران افزایش جرایم رانندگی هستند، افزود: آنهایی که تخلفات رانندگی را انجام می‌دهند، نگران افزایش جرایم رانندگی هستند و آنهایی که مقید و پایبند به قوانین راهنمایی‌ورانندگی هستند به تبع این نگرانی را ندارند که خوشبختانه ۹۵ درصد از مردم استان قوانین راهنمایی‌ورانندگی رعایت می‌کنند و بی شک این افراد جزو کسانی هستند که نگرانی از بابت افزایش جرایم ندارند.

جرایم رانندگی حداقل ۳ برابر افزایش‌یافته است

رئیس پلیس راهور استان اردبیل با اشاره به میزان افزایش جرایم رانندگی ادامه داد: عبور از چراغ‌قرمز ۴۰۰ هزار تومان و سبقت غیرمجاز ۷۰۰ جریمه دارد که نرخ جرایم حاکی از این است که در برخی موارد جرایم رانندگی حداقل سه برابر و در مواردی هم چهار برابر افزایش‌یافته است.

وی در مورد اینکه آیا افزایش یکسان جرایم رانندگی در سراسر کشور اتفاق افتاده است، گفت: معمولاً نرخ جرایم رانندگی در جاده‌ها با داخل شهرها تفاوت دارد و حتی نرخ جرایم در مراکز استان‌ها با سایر شهرها نیز تفاوت دارد البته معمولاً نرخ جرایم در مراکز استان‌ها و جاده‌ها یکسان است؛ اما در شهرهای کوچک‌تر این مبلغ کمتر است.

انتهای خبر/ 

 

 

 

    

اشتراک‌گذاری

  • ۹۵ درصد اردبیلی‌ها قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده منهای سه