سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46955
  • بازدید: 156
  • 1403/05/21 - 11:12:25

رئیس انجمن اولیاومربیان آموزش‌وپرورش اردبیل:

اجباری در تهیه لباس فرم جدید مدارس نیست

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اجبار به این معنی که یعنی هرسال لباس فرم جدید تولید و دانش‌آموزان باید آن را تهیه کنند، نداریم.

داور صابر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»با اشاره به دلایل تولید لباس فرم در مدارس، اظهار داشت: لباس فرم مدارس برای برداشتن تفاوت‌ها و یکسان‌سازی در پوشش دانش‌آموزان تولید شد که این سبک از پوشش بر نظم‌دهی و شناسایی دانش‌آموز نیز آثار مثبتی دارد.

وی با بیان اینکه معمولاً اولیا خود مشتاق تغییر لباس فرم دانش‌آموزان هستند، بیان داشت: با توجه به اینکه رشد جسمی دانش‌آموزان تغییرات محسوس دارد این خود اولیا هستند که مشتاق‌اند لباس فرم جدید برای سال تحصیلی جدید تهیه شود.

 رئیس انجمن اولیاومربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل، درباره اجباری یا اختیاری بودن لباس فرم گفت: اجبار به این معنی که یعنی هرسال لباس فرم جدید تولید و دانش‌آموزان باید آن را تهیه کنند، نداریم.

 وی اضافه کرد: معمولاً از یک سو با توجه به فرهنگ منطقه ما، خرید لباس از قدیم‌الایام معمولاً در ایام عید و آغاز سال تحصیلی انجام می‌شد این روند همچنان حاکم است و همه می‌خواهند آغاز سالتحصیلی را با لباس تازه و جدید در کلاس حضور داشته باشند و از سوی دیگر به‌خاطر اینکه لباس فرم باعث بهبود نظم و انضباط، کاهش فاصله طبقاتی دانش‌آموزان می‌شود، والدین بیشتر تمایل دارند که لباس فرم جدید در سال جدید تهیه شود.

صابر تصریح کرد: برای اینکه لباس فرم دانش‌آموزان یکسان‌سازی و نظام‌مند شود، از اسفند تا خردادماه هر ماه یک کارگروه تشکیل و مطالعه میدانی صورت گرفت تا لباس فرم مدارس با کیفیت بالا و قیمت مناسب در استان اردبیل انجام شود.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت موردنیاز قرار است در کارگروه تولید لباس فرم دانش‌آموزان استان اردبیل از سال بعد نماینده‌ای از اتحادیه پارچه‌فروشان حضور داشته باشد تا لباس فرم دانش‌آموزان با کیفیت عالی تولید شود.

  انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • اجباری در تهیه لباس فرم جدید مدارس نیست

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده به‌اضافه پنج