سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46965
  • بازدید: 119
  • 1403/05/22 - 04:00:00

راهکارهای موثر در دستیابی به جهش تولید؛

کارگاه‌های کوچک‌ زودبازده راهکار اشتغال‌زایی روستاها است

مسئول بسیج سازندگی نیر گفت: ایجاد کارگاه‌های کوچک‌ و زودبازده می‌تواند از مهاجرت روستا به شهر جلوگیری کند و این نوع ایجاد اشتغال، بهترین نوع اشتغال‌زایی در روستاها است.

عباس هاتفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با اشاره به ضرورت حمایت از کارگاه‌های کوچک اظهار داشت: شعار جهش تولید با مشارکت مردم وقتی تحقق پیدا می‌کند که از کارگاه‌های کوچک حمایت لازم انجام شده و این کارگاه کوچک به کارگاه‌های بزرگ تبدیل شوند.

وی گفت: بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ تولیدی و صنعتی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است و با توجه به محدودیت‌های مالی کشور می‌توان با اجرای طرح‌های کوچک و متوسط ضمن اشتغال‌زایی برای جمعیت زیادی از افراد جویای شغل در راستای توسعه زیربنایی و عمرانی کشور و استان نیز گام برداشت.

مسئول بسیج سازندگی نیر افزود: ایجاد صنایع تبدیلی با توجه به ظرفیت‌های استان اردبیل در زمینه ایجاد صنایع و ایجاد کارگاه‌های کوچک می‌تواند در تحقق این مسیر بسیار تعیین‌کننده باشد؛ چراکه با راه‌اندازی این امر می‌توان در بخش خدمات مشاغل بسیاری را در پایین‌دست این صنایع ایجاد و درآمدزایی کسب کرد. 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در طول سه سال گذشته ۱۸۰ کارگاه کوچک و زودبازده در سطح شهرستان نیر ایجاد شده است.

هاتفی یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح‌ها را زمینه‌سازی برای ماندگاری جمعیت در روستاها و خالی شدن روستاها از سکنه دانست و بیان داشت: مهاجرت این قشر مولد به شهرها تنها به معضل حاشیه‌نشینی در نقاط شهری دامن می‌زند که مخاطرات و معضلات خاص خود را به دنبال دارد.

وی گفت: در صورتی که بتوان زمینه کسب درآمد و اشتغال در نقاط روستایی را فراهم کرد، با توجه به ظرفیت‌های شهرستان نیر در بخش کشاورزی و گردشگری می‌توان زمینه توسعه این مناطق را بیش‌ازپیش تحقق بخشید.

مسئول بسیج سازندگی نیر اظهار داشت: ایجاد کارگاه‌های کوچک‌ و زودبازده می‌تواند از مهاجرت روستا به شهر جلوگیری کند و این نوع ایجاد اشتغال بهترین نوع اشتغال‌زایی است که مناسب روستاها است.

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • کارگاه‌های کوچک‌ زودبازده راهکار اشتغال‌زایی روستاها است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه به‌اضافه چهار