سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46969
  • بازدید: 136
  • 1403/05/22 - 13:36:00

نماینده مردم اردبیل مطرح کرد:

تأمین آب شرب اردبیل از رودخانه «خئرخئر»

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین از بررسی میدانی تأمین آب شرب اردبیل از رودخانه «خئرخئر» خبر داد.

 احد بیوته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم اردبیل تأمین آب شرب است، اظهار داشت: در راستای تحقق این مطالبه مهم مطالعات میدانی برای تأمین آب شرب از رودخانه «خئرخئر» از اسفندماه سال گذشته و با حضور کارشناسان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که آب شرب اردبیل در بلندمدت جوابگوی جمعیت کنونی استان نخواهد بود و باید برای تأمین آب شرب کلان‌شهر اردبیل چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین اضافه کرد: پس از پایان مطالعات میدانی تأمین آب شرب اردبیل از رودخانه «خئرخئر»، رایزنی‌ها با مسئولان استان مجاور نیز برای تحقق این امر مهم صورت خواهد گرفت تا همانند سال‌های گذشته، اهالی هر دو استان از این نعمت برخوردار شوند.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر در استان اردبیل و عدم مدیریت بهینه مصرف آب به خصوص در حوزه کشاورزی و استفاده‌نکردن از سسیتم‌های نوین آبیاری، شاهد کاهش سطح آب‌های زیرزمینی در دشت اردبیل هستیم و که در این شرایط باید برای تأمین آب شرب علاوه بر صرفه‌جویی تمهیدات اساسی اندیشیده شود.

 
 بیوته با اشاره به اینکه آب و اشتغال دو چالش اساسی در استان اردبیل است، بیان داشت: برای حل مشکل آب اقدامات اولیه و بررسی‌های میدانی در حال انجام است و در حوزه اشتغال نیز جذب سرمایه‌گذار و استفاده از ظرفیت گردشگری استان اردبیل در اولویت قرار دارد.

 وی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده مجوز احداث نیروگاه‌های گازی مقیاس کوچک با ظرفیت ۱۸ مگاوات در ۶ ساختگاه روستایی اخذ شده و با عملیاتی‌شدن این نیروگاه‌ها که توسط دهیاری هر روستا انجام خواهد شد، شاهد تولید برق در روستاهای اردبیل خواهیم بود.

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: این نیروگاه علاوه بر تولید برق باعث اشتغال در روستاها شده و با درآمدزایی ثابت و جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها را می‌گیرد.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • تأمین آب شرب اردبیل از رودخانه «خئرخئر»

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده منهای یک