سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46984
  • بازدید: 103
  • 1403/05/23 - 11:49:45

معاون قرارگاه فرهنگی شهرستان نیر:

تشکل‌های مردمی هویت آفرین هستند

معاون قرارگاه فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان نیر گفت: فعالیت تشکل‌های مردمی در یک جامعه موجب هویت‌بخشی به جامعه شده و انسجام بین مردم و حاکمیت را بیشتر می‌کند.

محمد شهبازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، درباره اظهار داشت: باید جریان‌های اجتماع‌محور و تشکل‌های مردمی را در شهرستان نیر تقویت نماییم چرا که تقویت تشکل‌های مردمی موجب تقویت هویت اجتماعی می‌شود که این امر خود از مشخصه‌های یک جامعه آرمانی است.

وی ضمن گرامیداشت روز ۲۲ مرداد به‌عنوان روز ملی تشکل‌های مردم‌نهاد و مشارکت اجتماعی بیان کرد: بهانه نام‌گذاری این روز تجلیل از خدمات عزیزان زحمت‌کش تشکل‌ها و سمن‌ها است که بدون هیچ چشم داشتی با مشارکت مدنی خود سعی در حل مشکلات در حوزه‌های مختلف را دارند.

معاون قرارگاه فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان نیر با اشاره به اینکه مشارکت مردمی اقدامی ضروری در حکمرانی است که با مدیریت صحیح به تقویت بیشتر حاکمیت می‌انجامد ادامه داد: تشکل‌های مردمی چراغ پرنور حرکت اجتماعی در حوزه‌های مختلف جامعه هستند و این گفتمان‌ها، آرمان‌ها و تمدن‌ها به شرطی ماندگار است که دارای انسجام، پایدار، هدفمند و دارای پیوستگی باشد. 


وی با تأکید بر اهمیت کار جمعی گفت: در دین مبین اسلام هم به کار جمعی و مشورت در حوزه‌های مختلف نیز بسیار تأکید شده است و همه آنچه که در تمدن‌ها شکل‌گرفته ایده‌های فردی افراد نیست و ماندگاری ایده‌ها به شرطی است که افراد با تکثر آرای به شکل تلفیقی یک ایده را عملیاتی کنند.

شهبازی با اشاره به طیف متنوعی از تشکل‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و... که در جامعه افزود: تشکلی موفق است که در آن منافع شخص و یک طیف و جناح اولویت نباشد؛ بلکه باید در تشکل‌های مردمی منافع عموم بر هر چیزی مرجعیت داشته باشد و این بهترین نوع تشکل‌های جمعی است و این چنین افرادی در حقیقت مجاهدین اموال و انفس هستند که از جان و مال خویش در راه منافع عمومی می‌گذرند.

وی با تأکید بر اینکه در تشکل‌های اسلامی و مشارکت‌های اجتماعی باید ارزش‌های انقلاب اسلامی را رعایت کنیم افزود: هدف از افزایش قدرت تشکل‌های مردم‌نهاد نزدیک‌کردن مردم به حاکمان و حل مشکلات و تنش‌های اجتماعی با مشارکت مردم است.

معاون قرارگاه فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان نیر تصریح کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد همان حلقه‌های میانی تأثیرگذاری هستند که از بطن جامعه تبلور پیدا کرده‌اند و مسلماً این تشکل‌ها مشکلات و کمبودهای حوزه فعالیت خود را بهتر استحصال و راهکار ارائه خواهند داد.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • تشکل‌های مردمی هویت آفرین هستند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
ده به‌اضافه دو