سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46992
  • بازدید: 132
  • 1403/05/24 - 09:12:43

کارآفرین جوان نیری :

زعفران محصولی پرسود برای کشاورزان نیر است

کارآفرین جوان اهل نیر گفت: بازار فروش خوب زعفران در کشور خودمان و کشورهای جهان سبب شده تا کشاورزانی که زمین‌هایشان از کم‌آبی رنج می‌برند به کشت زعفران روی بیاورند.

محمد شهبازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به ایده کشت زعفران در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: با توجه به بحران آب در سرتاسر جهان در این شرایط می‎توان از کاشت گیاهانی که به تحمل کم‌آبی را دارند، استفاده کرد.

 وی افزود: در این روزهای بحران کم‌آبی و تهدید خشکسالی، کشت زعفران می‌تواند یک کمک‌کننده بسیار عالی برای کشاورزان  باشد.

 کارآفرین جوان نیری اظهار داشت: ورود به بازار داد و ستد زعفران بسیار باصرفه و پر سود است، زیرا این گیاه هم مصرف داروئی دارد و هم در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جا بازکرده است و در غذاها و پیش‌غذاها و دسرها استفاده می‌شود.

 وی افزود: گیاه زعفران گیاه منحصربه‌فردی است و برای کشت نیاز به آب کمی دارد؛ ولی این بدان معنی نیست که می‌توان این گیاه را به کشت دیمی رساند این گیاه به دو بار آبیاری نیاز دارد.

 شهبازی تصریح کرد: مردم برای اینکه بتوانند زعفران را با قیمت ارزان خرید کنند پیشنهاد می‌کنم این محصول را مستقیم از کشاورزان خرید کنند که این کار باعث حذف واسطه‌ها و دلالان و خرید محصول مرغوب و بدون افزودنی می‌شود.

 وی افزود: با توجه به افزایش قیمت زعفران و پیداشدن بازار فروش خوب در کشور خودمان و کشورهای جهان پیشنهاد می‌کنم کشاورزانی که زمین‌هایشان از کم‌آبی رنج می‌برد به کشت زعفران روی بیاورند که کشت این محصول بهترین گزینه است.

 کارآفرین جوان نیری به فواید داروئی و بی‌نظیر زعفران اشاره کرد و گفت: کاهش اضطراب و ایجاد آرامش یکی از خواص منحصربه‌فرد گیاه زعفران است، برای درمان افسردگی و ایجاد نشاط و شادابی زعفران بهترین گزینه برای انتخاب است؛ همچنین گیاه زعفران یک تقویت سلامت قلب بسیار عالی بوده و خاصیت ضد سرطانی یکی دیگر از خواص گیاه زعفران است و با مصرف زعفران افزایش انرژی بدن را به طور چشمگیر می‌توانید احساس کنید.

 وی خاطرنشان کرد: فواید زعفران باعث افزایش مصرف زعفران از لحاظ داروئی و غذایی شده است.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • زعفران محصولی پرسود برای کشاورزان نیر است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده به‌اضافه ده