سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 46995
  • بازدید: 149
  • 1403/05/24 - 11:14:43

به قلم نویسنده اردبیلی؛

«چریک ساوالان» روی گیشه کتاب رفت

نویسنده کتاب «چریک ساوالان» گفت: این کتاب که برگرفته از زندگینامه شهید خراسانی است، روی گیشه کتاب‌فروشی‌ها رفته است و قطعاً کتابی جذاب برای نسل جوان خواهد بود.

 صغری جوادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، درباره کتاب «چریک ساوالان» گفت: این کتاب قطعاً کتابی جذاب برای نسل جوان خواهد بود و این کتاب ارتباط عاطفی خوبی با نسل جدید برقرار خواهد کرد.

 نویسنده کتاب «چریک ساوالان» با بیان اینکه ابزارهای هنری به‌ویژه کتاب تاثیر به سزایی در انتقال فرهنگ شفاهی دارد، بیان داشت: این کتاب که در حوزه ادبیات پایداری است در ۲۰۶ صفحه تدوین شده است، واگویی خاطرات شهید خراسانی از زبان پدر این شهید است.

 وی ادامه داد: اگر شهیدان را آن‌گونه که بودند، معرفی کنیم دیگر نیازی به برجسته‌سازی غیرواقعی آن‌ها نداریم به همین خاطر در ثبت خاطرات ایثارگران نهایت دقت را داریم، به‌گونه‌ای که تدوین کتاب «چریک ساوالان» از سال ۱۳۹۸ شروع و در سال ۱۴۰۲ به پایان رساندم.

 جوادی خاطرنشان کرد: ثبت خاطرات شهدا لذت‌بخش و درعین‌حال باید با نهایت دقت و ظرافت و همراه با تصویرسازی‌های جذاب و مؤثر صورت بگیرد تا بتواند در انتقال فرهنگ پایداری و مقاومت بخصوص برای نسل جوان تأثیر خوبی داشته باشد.

 نویسنده کتاب «چریک ساوالان» درباره نام‌گذاری این کتاب نیز گفت: علاقه خاص شهید خراسانی به کوهنوردی و قله سبلان، سبب شد تا نام کتاب را که برگرفته از کوه سبلان است، «چریک ساوالان» انتخاب کنم.

  وی با تأکید بر اینکه باید بیشتر از همیشه از کتاب‌های حوزه پایداری حمایت شود، بیان داشت: تولید و انتشار کتاب‌های پرمایه در پایداری بسیار مهم است و باید تلاش صحیح و کاربردی در این عرصه صورت پذیرد، چرا که نویسنده توانا و چیره‌دست با روح انسان‌ها به‌ویژه نسل جوان سروکار دارد و می‌تواند با قلم خود احساسات و عواطف ملت را برانگیزد و به جامعه تحرک و نشاط بخشد.

 جوادی خاطرنشان کرد: کتاب «چریک ساوالان» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان توسط انتشارات خط هشت به چاپ رسید.

 
 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • «چریک ساوالان» روی گیشه کتاب رفت

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو منهای ده