سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47005
  • بازدید: 102
  • 1403/05/25 - 09:10:45

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان سرعین:

مردم سرعین نقش ویژه‌ای در مشارکت‌ها دارند

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان سرعین گفت: مسئلهٔ مشارکت مردم در تمام عرصه‌ها مهم است که دراین‌خصوص سرعین نقش ویژه‌ای در مشارکت‌های اجتماعی دارد.

محرم حقیقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، مشارکت‌هایی اجتماعی و مردمی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین ویژگی مردم است می‌تواند بیشتر مشکلات منطقه را حل کند و الحمدلله شهرستان سرعین حضور و مشارکت حداکثری در این مورد دارد.

سرعینی‌ها رکورددار اهدای کمک به آزادی زندانیان 

وی اظهار داشت: شهرستان سرعین در سال‌های گذشته رکورددار اهدای بیشترین کمک از یک شهرستان برای آزادسازی زندانیان در کشور بوده است و خیران در این جشن نیز بار دیگر رکورد شکستند و مبلغی افزون بر ۴۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان سرعین گفت: شهرستان سرعین به همراه روستاهای تابعه در مراسمات و مشارکت‌هایی اجتماعی نقش ویژه‌ای دارند برای مثال در مراسمات ختم یا مراسمات عروسی با همراهی و همکاری اهالی، همسایگان و فامیل‌ها با حضور حداکثری در مراسمات مشارکت می‌کنند.

حقیقی افزود: جمع‌آوری کلکسیون‌های قدیمی جهت راه‌اندازی موزه شهرستانی که بیش از ۵ هزار کالای باارزش در این موزه به نمایش گردشگران و اهالی شهرستان قرار گرفته است یکی دیگر از مشارکت‌های شهرستان سرعین به‌حساب می‌آید.

مدارس کانکسی سرعین با مشارکتهای مردمی جمع‌آوری شد

 وی با اشاره به نقش مشارکت‌هایی مردمی در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌هایی آموزشی و پرورشی تصریح کرد: تلاش مجموعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بر این است که مشارکت خیرین در پروژه‌های مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس به امکانات آموزشی و نیز شاداب‌سازی مدارس جلب شود و در این راستا خیرین مدرسه‌ساز شهرستان حلقه موفق میانی در حوزه آموزش و پرورش شهرستان است که منجر به حذف کانکس از مدارس شهرستان و ساخت ۵۲ کلاس درس در روستاهای محروم شده است.

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان سرعین با اشاره به ماه محرم‌الحرام مطرح کرد: با ورود ماه محرم شهرستان سیاه‌پوش شده و برای امام حسین (ع) و یاران با وفایش عزادار بوده و تا عاشورا حسینی حدود ۱۰ روز، از اول شب تا پاسی از شب به سینه‌زنی، زنجیرزنی و عزاداری می‌پردازند.

حقیقی در خصوص نمازجمعه شهرستان اظهار داشت: یکی دیگر از مشارکت‌های شهرستان سرعین شرکت در نمازجمعه و سایر برنامه‌ها که طبق روال هر هفته در مسجد صاحب‌الزمان (عج) توسط ستاد اقامه نماز برنامه‌ریزی می‌شود حضور پرشور و حداکثری دارند.

 مشارکت بالا در انتخابات نمونه‌ای از مشارکت اجتماعی سرعینی‌ها

وی در توضیح درصد مشارکت انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در شهرستان سرعین تصریح کرد: باتوجه‌به قرارگیری در فصل گردشگری و حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور در شهرستان سرعین، درصد مشارکت در این شهرستان بیش از جمعیت آن ۱۱۷ درصد ثبت شد.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • مردم سرعین نقش ویژه‌ای در مشارکت‌ها دارند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نه به‌اضافه نه