سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47009
  • بازدید: 140
  • 1403/05/25 - 16:20:00

استاد دانشگاه محقق اردبیلی:

پیاده‌روی اربعین نماد دفاع از حریم تشیع است

استاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پیاده‌روی اربعین نماد دفاع از حریم تشیع و ائمه است و نشانگر مقاومت مردم در مقابل ظلم است.

 عباس فنی اصل در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین نمادی از تداوم مقاومت در قالب یک حرکت سیاسی‌اجتماعی است که امروز ما در جامعه اسلامی شاهد آن هستیم و این حرکت برگرفته از نهضت مقاومت است.
 وی افزود: پیاده‌روی اربعین و حضور انسان‌های حق‌طلب در این همایش نماد دفاع از حریم تشیع و ائمه است و نشانگر مقاومت مردم در مقابل ظلم است.
 این استاد دانشگاه ادامه داد: مهم‌ترین مسئله مسلمانان در برهه کنونی مسئله فلسطین است و همان‌گونه که امام (ره) فرمودند اسرائیل یک غده سرطانی است و این رژیم منحوس هیچ‌وقت به قانع‌شدن راضی نیست و روزبه‌روز به بخش‌های مختلف ریشه می‌اندازد و طبق دیدگاهشان می‌خواهند از نیل تا فرات را غصب کنند و تنها خودشان را انسان برتر می‌دانند.

 فنی اصل تصریح کرد: یکی از ایده‌های خطرناک صهیونیست‌ها این است که فقط خودشان را انسان پاک می‌دانند و معتقد هستند بقیه باید نابود شوند و با این دیدگاه‌ها اسرائیل برای اینکه خود را احیا کند و حیات جدید به خود ببخشد در سال ۲۰۰۶ میلادی مصادف با ۱۳۸۵ شمسی تصمیم گرفت حمله گسترده‌ای به لبنان باهدف کشتند افراد غیرنظامی حزب‌الله لبنان انجام دهد.

 وی تصریح کرد: اسرائیل با اعتمادبه‌نفس در آن دوره ادعا کرد در عرض ۶ روز حزب‌الله را کلاً از بین می‌برم امام با وجود بیش از ۳۰ هزار نیرو و تجهیزات به‌روز حمله گسترده‌ای به حزب‌الله انجام داد ولی نتوانست در مقابل اراده حزب‌الله کاری انجام دهد و جبهه مقاومت یکی از تاریخی‌ترین مقاومت‌ها را از خود نشان داد.

 استاد فلسفه غرب تأکید کرد: خداوند در قرآن به پیامبر اکرم (ص) فرمودند که در برابر مشکلات مقاومت کند و ماهم پیروی از قرآن باید با مقاومت خود از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حریم کشور به همه انسان‌های آزاده درس مقاومت بدهیم و حضور در پیاده‌روی اربعین بخشی از این مقاومت است.



انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • پیاده‌روی اربعین نماد دفاع از حریم تشیع است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شش منهای سه