سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47011
  • بازدید: 112
  • 1403/05/26 - 04:30:00

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

پیاده‌روی اربعین قلب‌ها را به هم نزدیک می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: پیاده‌روی اربعین قلب‌ها را به هم نزدیک کرده و زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم می‌سازد.

 حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» اظهارداشت: امام حسین علیه‌السلام الگویی برای انسان‌های آزاداندیشی شده است که در دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم برای درست‌کردن جامعه و برپایی حاکمیت علوی و حاکمیت الهی قیام کردند.
وی افزود: تمام رهبران آزاداندیش امام حسین (ع) را به‌عنوان الگویی برای خود قرار داده‌اند و این نگاه فقط مختص شیعیان نیست؛ چون امام حسین (ع) هدفش نجات بشریت بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: از اهداف اصلی سیدالشهدا نجات بشریت و ایجاد جامعه‌ای پر از مهر و محب بود و زندگی سیدالشهدا علیه‌السلام باگذشت و ایثار با نشان‌دادن توحید محوری و حکمرانی الهی سرمشقی برای تمامی حاکمیت‌ها است.

 وی ادامه داد: حر بن یزید ریاحی با لشکر خود مقابل آقا سیدالشهدا علیه‌السلام ایستاد؛ ولی رفتار و سخنان امام حسین (ع) مانند چراغی در قلب سیاه حر بود و سیدالشهدا حتی آنهایی که به ایشان اهانت کرده بودند نکشت و همه نامه‌هایی که برای ایشان نوشته بودند در روز عاشورا به رودخانه فرات انداخت تا مشخص نشود چه کسانی از ایشان دعوت کرده بودند.

 ستوده ادامه داد: گذشت بزرگ‌ترین ویژگی آقا سیدالشهدا بود و در شرایط فعلی و در موقعیت حاضر آرمان و اهداف آقا سیدالشهدا به‌عنوان نیازمندی‌های جهان تلقی می‌شود و سیدالشهدا جامعیت و جهان‌شمول و ابدیت برای بشریت به ارمغان آورده است.

 وی گفت: باتوجه‌به ویژگی‌های امام حسین (ع) پیاده‌روی اربعین اتحاد و انسجام انسان‌های پاک، انسان‌های اهداف گرا برای نیل به زندگی باسعادت و باطراوت است .

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: راهپیمایی و پیاده‌روی یک میثاق با نام حسین، با یاد حسین، با قیام و اهداف آقا سیدالشهدا علیه‌السلام است و این قیام، قیام حق علیه باطل بود و این پیاده‌روی طرف‌داری از حق است .

 وی بیان کرد: طرف‌داری از اهداف عالیه الهی که بر مبنی آن حاکمیت در دست انسان‌های پاک بنیان می‌شود و در پیاده‌روی اربعین قلب‌ها به هم نزدیک خواهد شد و زمینه‌ای برای ظهور منجی عالم بشریت بقیه الله الاعظم خواهد شد

 ستوده تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین یک حرکت شکلی نیست؛ بلکه یک نوع همایشی است که محتوای عالی با نام میثاق، تعهد و هدف‌گرایی در آن است که ارزش این پیاده‌روی همراهی حکومت علوی خواهد بود.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • پیاده‌روی اربعین قلب‌ها را به هم نزدیک می‌کند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهار منهای دو