سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47017
  • بازدید: 139
  • 1403/05/26 - 08:00:00

معاون بهره‌برداری برق استان اردبیل اعلام کرد:

دلایل خاموشی‌های مکرر برق در اردبیل

معاون بهره‌برداری برق استان اردبیل اظهار داشت: قسمتی از این بی‌برقی‌ها و خاموشی‌ها در واقع برای انجام تعمیرات شبکه و برای تعویض تجهیزات معیوب است و قسمتی دیگر برای حفظ پایداری شبکه بوده است.

ناصر عبدالهیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» نسبت به پیش‌بینی قطعی برق استان اردبیل اظهار داشت: حاکمیت هوای گرم باعث شده که بار شبکه مستمراً در حالت پیش قرار بگیرد و این موضوع تجهیزات شبکه برق را در حداکثر توان خودش تحت‌فشار قرار داده است.

وی گفت: تعداد خرابی‌های شبکه هم افزایش داشته است قسمتی از این بی‌برقی‌ها و خاموشی‌ها در واقع برای انجام تعمیرات شبکه و برای تعویض تجهیزات معیوب است و قسمتی دیگر برای حفظ پایداری شبکه بوده است؛ چون این موضوع متأثر از بار شبکه و همچنین مصرف مشترکین و غیرقابل‌پیش‌بینی است.

 معاون بهره‌برداری برق استان اردبیل اظهار کرد: هرچند که ما برای پیشگیری این موضوع اقداماتی انجام دادیم و از تجهیزات نوین استفاده کردیم از جمله دوربین‌های ترموویژن و دوربین‌های اولتراسونیک و پیش‌بینی برای پیشگیری هم انجام دادیم؛ ولی درهرصورت استمرار این بار هوای گرم و افزایش بار شبکه باعث شده که کمی در واقع مجبور باشیم که مدیریت اضطراری بار داشته باشیم پس عملاً غیرقابل‌پیش‌بینی است.

وی افزود: قطعی‌هایی که تا حدودی قرار است ادامه پیدا کند تا زمانی که تا پایان این هفته اعلام کردند که حاکمیت این هوای گرم رو داریم و امیدواریم با کاهش دمای وزنی کشور ان‌شاءالله شاهد کاهش بار شبکه و در واقع مدیریت اضطراری باشیم. 

عبدالهیان تصریح کرد: باتوجه‌به مدیریت‌هایی که در مصارف خانگی و صنعتی و حتی ادارات در مدیریت مصرف برق داشتیم چقدر صرفه‌جویی شده است گفت: مدیریت مصرف برق خوشبختانه در استان ما هم انجام شده به‌ویژه در بخش خانگی که عمده مصرف استان حدود ۳۶ درصد را شامل می‌شود و باعث شده که ما شاهد افزایش نسبی پایداری شبکه باشیم.

وی تصریح کرد: از هم‌استانی‌های عزیز خواهش دارم که موضوع به‌کارگیری و عدم به‌کارگیری لوازم پرمصرف برق را در ساعت پیک شبکه ۱۲ تا ۱۸ ساعت ۲۰ تا ۲۳ ساعت را حتماً لحاظ کنند و اینکه کولرهای آبی روی دور کٌند و کولرهای گازی روی دمای ۲۲ درجه تنظیم کنند.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • دلایل خاموشی‌های مکرر برق در اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهار به‌اضافه نه