سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47028
  • بازدید: 131
  • 1403/05/26 - 21:41:43

ضرورت انتقال فرهنگ انسان‌ساز آزادگان به نسل جدید؛

۲۰ اردبیلی در غربت اسارت به شهادت رسیدند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: این استان ۷۰۴ آزاده سرافراز دارد که ۲۰ نفر از آن‌ها در غربت اسارت به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام سید احمد سعادتی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، عزت، اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی مدیون رشادت‌ها و جانفشانی شهدا، جانبازان و آزادگان پرافتخار کشور است، اظهار داشت: ملت ایران همواره قدردان شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است و برای داشتن چنین افتخارآفرینانی برخود می‌بالد . 

وی افزود: روزهای ورود آزادگان به کشور جزو امید آفرین‌ترین روزهای تاریخ انقلاب است، چراکه در چنین روزی فرزندان سلحشور ایران زمین که از ۶ ماه تا ۱۰ سال در سلول‌ها و اردوگاه‌ها و آسایشگاه‌های پرشکنجه نیروهای بعثی صدام با تمام وجود از همه ارزش‌ها، کمالات و سجایای اسلامی و انقلابی دفاع کرده بودند، با پیروزی به آغوش وظن بازگشتند.  

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل  تصریح کرد: با تمام فشارهای روحی، روانی و جسمی که در اسارتگاه بر آزادگان وارد می‌شد؛ آنان تمام‌قد بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی وفادار ماندند و اصول را تکرار کردند.

وی ادامه داد: آزادگان براي اينکه ايران اسلامي سربلند و پيروز باشد سختي‌هاي بسياري را در برابر دشمن ظالم تحمل کردند و حتی بعضی از این ایثارگران در غربت و دور از وطن به شهادت رسیدند. 

 سعادتی با بیان اینکه ايستادگي و مقاومت آزادگان مايه غرور و افتخار هر ايراني است، بیان داشت: استان اردبیل نیز به  704 آزاده  خود می‌بالد.

وی گفت: ۲۰ نفر از ۷۰۴ آزاده اردبیلی درغربت اسارت به شهادت رسیدند که پیکر مطهر تعدادی از این شهدا به وطن بازگشته و هنوزهم تعدادی از این شهدا جاویدالاثر هستند.  

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل خاطر نشان کرد:  روز ۲۶ مرداد یادآور بازگشت گنجینه‌های ارزشمندی به وطن است که این کنجینه‌ها فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت را در درون خود نهفته دارند و اینک انتقال این فرهنگ صبر و مقاومت به نسل جدید جامعه امروز از ضروریات است.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • ۲۰ اردبیلی در غربت اسارت به شهادت رسیدند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش به‌اضافه ده