سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47033
  • بازدید: 122
  • 1403/05/27 - 14:10:00

جانشین فرمانده سپاه اردبیل:

اربعین تجلی‌گاه وحدت امت اسلام است

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین با حضور انسان‌های حق‌طلب از هر مکتبی، تجلی‌گاه وحدت امت اسلام در برابر چشم جهانیان است.

 شکر عبدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: مکتب امام حسین (ع) همچون میدان مغناطیسی قوی است که هر ساله میلیون‌ها نفر انسان پاک‌سیرت از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند و ما هر ساله شاهد هستیم که انسان‌های آزاداندیش از نقاط مختلف جهان، با هر قومیت و ملیتی، به عشق امام حسین (ع) گرد هم می‌آیند.

وی ادامه داد: اولین هدف از پیاده‌روی اربعین تداوم راه حضرت زینب (س) است و زمانی که پا در این مسیر می‌گذاریم به یاد سختی‌ها و مصیبت‌های زینب کبری (س) می‌افتیم و این راه، مسیر بیعت با فداکاری‌های زینب کبری و اهل‌بیت این بانوی بزرگوار است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: از دیگر فلسفه‌های پیاده‌روی اربعین نمایش وحدت امت اسلامی زیر پرچم اباعبدالله حسین (ع) است و این پیاده‌روی ابعاد مکتب عاشورا و فلسفه قیام امام حسین (ع) را برای ما واکاوی می‌کند و این نتیجه را می‌توان گرفت که اندیشه حسین (ع) یک اندیشه انسانی جهان‌شمول است و این همایش بزرگ اربعین فرصتی برای انتقال پیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع) در زمینه عدالت، آزادی و مقابله با ظلم است.

عبدی تصریح کرد: در سال‌های گذشته دشمنان اسلام که چشم وحدت امت اسلام را نداشتند تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان به‌خصوص شیعه و سنی انجام دادند؛ اما تیرشان به سنگ خورد و ما می‌بینیم که این همایش بزرگ حسینی هر ساله با رونق بیشتری برگزار می‌شود .

وی بیان کرد: اجتماع بزرگ اربعین در بطن خود پیام مهم و اساسی دیگر برای جهانیان دارد که اگر امت اسلامی با یکدیگر متحد شود و زیر بیرق امام حسین (ع) قرار گیرد هیچ قدرتی نمی‌تواند امت اسلام را شکست دهد و قدرت اسلام نمایان خواهد شد و این همان موضوعی است که استکبار و حامیان آن از آن هراس دارند و به هر طریقی می‌خواهد از تحقق آن جلوگیری کند.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • اربعین تجلی‌گاه وحدت امت اسلام است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست به‌اضافه دو