سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47057
  • بازدید: 91
  • 1403/05/29 - 10:32:35

توصیه دبیر ستاد اربعین حسینی اردبیل به زوار:

زائران اردبیلی از مرز تمرچین تردد کنند

دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل گفت: از آنجایی‌ که مرز تمرچین کوتاه‌ترین فاصله زمانی را با استان ما دارد و از لحاظ آب و هوایی نیز شرایطی مشابه داریم، بنابراین به زائران اردبیلی اربعین توصیه می‌شود از مرز تمرچین تردد کنند.

رضوان باقلاچی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود زوار اربعین مدت زمان حضور خود را در کشور عراق به کمتر از پنج روز برسانند، اظهار داشت: از آنجایی‌ که مرز تمرچین کوتاه‌ترین فاصله زمانی را با استان اردبیل دارد و از لحاظ آب و هوایی نیز شرایطی مشابه دارد، بنابراین به زائران اردبیلی اربعین توصیه می‌شود از مرز تمرچین تردد کنند. 
وی افزود: در حال حاضر امکان تردد زائران از مرز تمرچین در مدت زمان ۲۴ ساعته فراهم است و این مرز شرایط خوبی برای میزبانی از زائران اربعین را دارد.

ظرفیت پارکینگ مرز تمرچین ۵۰ هزار خودرو است

دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر فراهم بودن امکانات استراحت و پذیرایی مناسب برای زائران اربعین حسینی در مسیر اردبیل به تمرچین، این گذرگاه مرزی، پارکینگی با ظرفیت ۵۰ هزار خودرو دارد و همچنین بیش از ۳۰۰ موکب در این مسیر به زائران خدمات ارائه می‌دهند. 
وی گفت: زیرساخت‌های لازم از اینترنت رایگان تا سایر بسترهای ارتباطی در نقطه مرز تمرچین فراهم است و فاصله کوتاهی از مرز تا رسیدن به نجف و کربلا وجود دارد و زائران می‌توانند از امکانات حمل و نقل راحت استفاده کنند.

اتوبوس‌های بیشتر در مرز تمرچین استقرار یابد
 دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل استقرار تعداد اتوبوس‌های بیشتر در مرز تمرچین را خواستار شد و گفت: امیدواریم اتوبوس‌های بیشتری به این نقطه مرزی اعزام شوند تا زائران بیشتری از این نقطه مرزی به جای مهران و خسروی تردد کنند.
وی گفت: دمای هوا تمرچین در گرم‌ترین ساعات به ۲۲ درجه می‌رسد و همین شرایط آب و هوایی نیز می‌تواند، میزان تردد زائران از این مرز را افزایش دهد.

انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • زائران اردبیلی از مرز تمرچین تردد کنند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو به‌اضافه شش