سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47063
  • بازدید: 101
  • 1403/05/29 - 18:13:27

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیر:

بریتانیا و آمریکا بانی کودتای ۲۸ مرداد بودند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیر گفت: دولت بریتانیا و آمریکا با همکاری مخالفان داخلی و ارتش شاهنشاهی برای تحکیم حکمرانی سلطنتی پادشاهی محمدرضا شاه پهلوی کودتای ۲۸ مرداد انجام شد.

 داود آذری فرد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، درباره کودتای علل وقوع ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ گفت: با روی کار آمدن دولت محمد مصدق ملقب به مصدق‌السلطنه با متحد کردن چندین حزب در ایران به تأسیس جبهه ملی ایران پرداخت و از این رو کشور ما آماده مبارزه با استعمارزدایی شد.
وی افزود: دولت مصدق به دولت ملی شهرت داشت و برای مردم کار می‌کرد و یک نمونه از این دستاوردهای این دولت که از سال ۱۳۳۰ با نخست‌وزیری محمد مصدق آغاز شد قانون ملی کردن صنعت نفت بود که این حرکت خود آغاز مبارزه با استعمارگران بود که این ماجرا اصلاً به مزاج استعمارگران نفت ایران خوش نیامد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیر گفت: دولت بریتانیا و آمریکا با همکاری مخالفان داخلی و ارتش شاهنشاهی برای تحکیم حکمرانی سلطنتی پادشاهی محمدرضا شاه پهلوی کودتای ۲۸ مرداد انجام شد و مصدق از نخست‌وزیری برکنار شد.
وی افزود: محمد مصدق یکی از پیش‌گامان مبارزه با نهضت استعماری معاصر کشورمان بود و در کشورهای منطقه نیز محمد مصدق را به‌عنوان فردی که با سرسختی و تمام توان در مقابل استعمار انگلیس ایستاد می‌شناسند اما عاقبت اعتماد به آمریکا سبب شد که دولت مصدق سرنگون شود. 
انتهای خبر/ 

اشتراک‌گذاری

  • بریتانیا و آمریکا بانی کودتای ۲۸ مرداد بودند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای چهار