سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47083
  • بازدید: 117
  • 1403/05/31 - 09:34:12

مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان نیر:

مسجد انسان‌ساز است

مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان نیر گفت: مسجد مکانی برای انسان‌سازی و خودسازی است و نباید از این ظرفیت مساجد چشم‌پوشی کرد.

 محرم تحریری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، درباره روز جهانی مساجد گفت: مساجد در کشورهای اسلامی نماد مقاومت هستند و از صدر اسلام تا کنون مسجد محل اجتماعات مردم بوده است و این اجتماعات بر محوریت نماز و ذکر مردم و همچنین محلی برای برقراری ارتباطات فکری مردم و محل تصمیم‌گیری برای امورات یک جامعه بود.

 وی به ابعاد مختلف تجمعات مردم در مساجد اشاره کرد و افزود: این تجمع و اجتماع در مساجد و ایجاد محفل هم‌فکری و ایجاد ارتباطات مردم با یکدیگر یکی از ابتکارات دین مبین اسلام بود.

 مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان نیر اظهار داشت: مساجد از تاریخ صدر اسلام مرکزی برای تعلیم تربیت بود و در روایات نیز به این نکته اشاره شده که مسجدالنبی یا مسجدالحرام محل درس و تدریس اساتید بزرگ اسلام بود و می‌توان مسجد را به‌عنوان یک پایگاه شناخت که محوریت این پایگاه نماز و ذکر بود.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ نیز تمامی حرکات جهادی و اعزام‌ها به جبهه‌های حق علیه باطل از مساجد انجام می‌شد و مسجد محلی برای تمامی فعالیت‌های انقلابی در زمان مبارزه با طاغوت در زمان ستم‌شاهی بود.

 تحریری با اشاره به اینکه مسجد یک پایگاه اجتماعی با کارکردهای مختلف است گفت: مسجد می‌تواند پایگاهی برای کارهای خیر باشد، محلی برای انسان‌سازی و خودسازی باشد و علاوه‌برآن مسجد مکانی برای تجمع برای مقابله با دشمن اسلام و محلی برای حل‌کردن مشکلات نمازگزاران و عموم مردم است.

 مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان نیر اظهار داشت: روز مساجد فرصت مناسبی برای شناخت کارکردهای ابعاد مختلف مسجد و تجلیل از فعالین در این حوزه است.

 وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی مختلفی اعم از برگزاری نمازهای یومیه، محفل انس با قرآن کریم و برگزاری حلقه‌های صالحین و برگزاری کلاس یاددهی و یادگیری تلاوت قرآن، احکام، نهج‌البلاغه در مساجد شهرستان نیر انجام می‌شود.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • مسجد انسان‌ساز است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
ده منهای پنج