سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47091
  • بازدید: 106
  • 1403/05/31 - 14:10:00

فرماندار شهرستان سرعین:

سرعین ساخت‌وساز حاشیه‌ای ندارد

فرماندار شهرستان سرعین گفت: در حال حاضر سرعین ساخت‌وساز حاشیه‌ای ندارد و تخلفات ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح این شهرستان سیر نزولی به خود گرفته است.

باقرباقرزاده در گفتگو  با پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، در خصوص آمار ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان سرعین و روند آن، گفت: آمار دقیقی دراین‌خصوص در دست نیست، چرا که در سال‌های قبل کمیسیون ۹۹ در این شهرستان غیرفعال بوده و حالت تعطیلی داشته است.

 وی افزود: از یک سو غیرفعال بودن کمیسیون ۹۹ و از طرفی هم ناآگاهی و ناآشنایی شهروندان به عواقب ساخت‌وسازهای غیرمجاز  و کمیسیون ماده 100 شهرداری سبب شده بود تا  آمار ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهرستان سرعین در سال‌های قبل بالا باشد که خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و آگاهی‌بخشی به مردم، این تخلفات در این شهرستان روند نزولی گرفته و کاهش چشمگیری داشته است.

فرماندار سرعین خاطرنشان کرد: عواقب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان سرعین به‌اندازه‌ای سنگین است که ارزش افزوده‌ای برای سازندگان ندارد و به جرأت می‌توان گفت که در حال حاضر سرعین ساخت‌وساز حاشیه‌ای ندارد و تخلفات ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح این شهر ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش‌یافته است.

 وی ادامه داد: در روستاهای شهرستان سرعین نیز، به‌ندرت ساخت‌وساز غیراصولی را شاهد هستیم.

 باقرزاده جدیت عملی در برخورد با تخلفات ساخت‌وسازها را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: در سطح شهرهای شهرستان سرعین شهرداری‌ها و در روستاهای این شهرستان نیز دهیاری‌ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و اعضای کارگروه در رسیدگی به تخلفات ساختمانی اهتمام جدی دارند و بی‌تردید متخلفان با عوارض ماده ۱۰۰ فوق‌العاده سنگین جریمه خواهند شد.

وی گفت: از تمامی ابزارهای قانونی برای برخورد و پیشگیری از ساخت‌وسازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در سطح شهرستان سرعین استفاده خواهیم کرد.

فرماندار سرعین اظهار داشت: به جهت اهمیت موضوع جلسه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی به مدیریت فرماندار و با حضور بخشداران، شهرداران و اعضای مرتبط در فرمانداری سرعین به‌موقع تشکیل می‌شود.

وی  گفت: با توجه به اینکه سرعین، توریستی و مهمان‌پذیر است ضروری است در معماری شهر دقت بیشتری صورت بگیرد تا چهره بصری شهر نیز در حد یک شهر جهانی گردش‌پذیر  و مطابق با معماری ایرانی اسلامی باشد.

 انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • سرعین ساخت‌وساز حاشیه‌ای ندارد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پنج به‌اضافه هشت