سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47095
  • بازدید: 95
  • 1403/06/01 - 06:49:06

ثبت هزار و ۷۰۰ سقط در سال ۱۴۰۲؛

۵۰ درصد سقط جنین اردبیل عمدی است

کارشناس برنامه مادران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۷۰۰ مورد سقط در سطح استان ثبت شد که بیش از ۵۰ درصد این‌ها سقط عمدی است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»،  راحله عالی جهان پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران در خصوص آمار سقط جنین در استان اردبیل و سقط‌های عمدی اتفاق افتاده در این استان اظهار داشت: در حالی که کشور ما با بحران جمعیت روبرو است، سقط‌های غیرقانونی و عمدی هم بر این بحران افزوده است.

وی ادامه داد: در مقایسه با سال‌های گذشته در استان اردبیل افزایش سقط جنین را داریم، به‌طوری‌که تا انتهای سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۷۰۰ مورد سقط جنین در سطح استان ثبت شده است که بیش از ۵۰ درصد اینها سقط عمدی است.

 کارشناس برنامه مادران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: سقط عمدی اشکال شرعی و قانونی دارد و مورد قبول نیست مگر در مواردی که جان مادر در خطر باشد یا جنین دارای بیماری‌های خطرناک باشد که در این صورت هم مجوز سقط جنین صادر می‌شود.

وی گفت: سقط عمدی، عملی است که خسارت جبران‌ناپذیری برای مادر به همراه دارد، به‌گونه‌ای که سقط‌های غیرقانونی ممکن است به مرگ مادر یا نازایی و عفونت شدید در مادر منجر شود، ولی با این وجود متأسفانه عده‌ای دست به این اقدام می‌زنند.

عالی جهان خاطرنشان کرد: سقط غیرقانونی معمولاً برای مادران نیز با ترس و اضطراب و وحشت انجام می‌گیرد و با توجه به تبعات منفی و ضرر این موضوع برای فرد و جامعه ضروری است در راستای پیشگیری از وقوع سقط جنین فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد و در خصوص عوارض شدید این پدیده هشدارهای لازم داده شود.

طبق گفته بررسی برخی کارشناسان دلایل متعددی در سقط جنین در استان اردبیل وجود دارد که عدم آمادگی روحی و جسمی مادر و در برخی موارد مشکلات مالی خانواده‌ها و سایر عوامل نیز در انجام سقط جنین در استان اردبیل مؤثر هستند که به جهت اهمیت موضوع مرکز مردمی نفس در اردبیل راه‌اندازی شده است.

 طبق اعلام مسئولان مرکز نفس اردبیل، این مرکز از ابتدای راه‌اندازی تاکنون ۱۷۰ نفر را از سقط منصرف کرده و در این مدت ۶۰ فرزند نفس نیز به دنیا آمده است.
انتهای خبر/

 

اشتراک‌گذاری

  • ۵۰ درصد سقط جنین اردبیل عمدی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پنج به‌اضافه یک