سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47097
  • بازدید: 93
  • 1403/06/01 - 09:41:09

امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد:

پیاده‌روی اربعین حرکت عظیم سیاسی است

امام‌جمعه پارس‌آباد گفت: پیاده‌روی اربعین به‌عنوان یک حرکت عظیم اجتماعی و سیاسی، نماد اتحاد مسلمانان و ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

 علی‌اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین به‌عنوان یک حرکت عظیم اجتماعی و سیاسی، نماد اتحاد مسلمانان و ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است و قیام امام حسین (ع) در راستای اهداف انسانی و الهی بوده و کسانی که نسبت به این مسائل بی‌تفاوت‌اند، در مکتب سیدالشهدا زندگی نمی‌کنند.

 وی افزود: فلسفه و هدف قیام اباعبدالله الحسین در وصیت‌نامه ایشان به‌وضوح بیان شده است وقتی حضرت امام حسین (ع) به برادرشان محمد حنفیه می‌فرمایند که هدف او اصلاح جامعه اسلامی و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است و نه جستجوی مقام و قدرت و تا پای جان‌عزیزشان در راه این هدف والا ماندند.

 باقری تصریح کرد: ایشان با قیام خود در برابر ظلم یزید و حفظ اصول اسلام و ارزش‌های انسانی ایستادند و جان خود و خانواده‌شان را فدای این هدف کردند.

امام‌جمعه پارس‌آباد در مورد نقش بی‌بدیل زنان به‌ویژه حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا اظهار داشت: در این قیام، نقش زنان به‌ویژه حضرت زینب (س) بسیار مهم است، زیرا آنها پیام‌آورانی برای حفظ دین و ارزش‌ها بودند و در شرایط کنونی، زنان مسلمان ایرانی باید نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی بی‌تفاوت نباشند و در برابر منکرات، به‌ویژه در حوزه حجاب و عفاف، اقدام کنند.

وی افزود: زنان با پوشیدن چادر، به‌نوعی جهاد و کار زینبی می‌کنند و همچنین، تحمل گرما و سختی‌های محیطی به‌خصوص در دشت مغان درحالی‌که چادربه‌سر دارند، نشان‌دهنده ارادت و پایبندی آن‌ها به اصول و ارزش‌های دینی است.

 امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: حفظ حجاب و پوشش زنان به‌عنوان یک ارزش الهی و انسانی باید موردتوجه قرار گیرد و ترویج شود تا این ارزش‌ها در جامعه حفظ شود.

وی تصریح کرد: شکل گیری جامعه در کانون خانواده انجام می گیرد و اگر نقش مادر بدرستی تعریف و اجرا شود شاهد بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نخواهیم بود.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • پیاده‌روی اربعین حرکت عظیم سیاسی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفت منهای هفت