سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 47109
  • بازدید: 108
  • 1403/06/02 - 14:24:16

امام جمعه نیر:

ضرغامی در حق نیر کم لطفی کرد

امام جمعه نیر گفت: نعمت‌ها و استعدادهای طبیعی شهرستان نیر برای گردشگری در سطح کشور بی‌نظیر است ولی متأسفانه وزیر وقت در رسیدگی به این استعدادها نسبت به شهرستان نیر کم‌لطفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، انتقاد از وزیر سابق میراث فرهنگی، لزوم توجه به بهداشت شهرستان سرعین  و کاهش مبادی فساد در کشور از جمله مسائل مهمی بودند که ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه مطرح کردند. 

سرعین نیازمند زیرساخت بهداشتی است

حجت‌الاسلام‌ محمد شیرعلی پور در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته که با حضور گسترده و پرشور آحاد مردم در مصلی نمازجمعه شهرستان سرعین برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته دولت مطرح کرد: شهید رئیسی الگو بود برای مسئولین کشوری و شهرستانی هر مسئولی به‌اندازه میز و اتاق خود مسئول است و باید به وظایف خود به‌صورت اصولی و درست عمل کند.

وی افزود: روز پزشک را به تمام پزشکان و زحمت‌کشان بخصوص به پزشکان شهرستان سرعین که به‌خاطر فصل مسافرت و تعطیلات تابستانی مراجعه بیمار به مرکز بهداشتی شهرستان بسیار زیاد است و شبانه‌روزی در تلاش و خدمت‌رسانی هستند.

امام‌جمعه سرعین گفت: از مسئولان استانی درخواست داریم در خصوص مراکز بهداشت سرعین و ارتقای زیر ساخت‌ها و نیروی انسانی توجه ویژه‌ای شود در فصل و پیک‌های مسافرت شهرستان سرعین میلیون‌ها مسافر را پذیرا است و باید زیر ساخت‌های پزشکی و بهداشتی این شهرستان مجهز و تکمیل باشد.

بزرگترین تهدید کشور فساد است

حجتالاسلام مهدی عابدی امام‌جمعه موقت شهرستان خلخال در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه به تشکیل هیئت دولت و رأی اعتماد مجلس به وزرای فعلی اشاره کرد و گفت: مسئولان در تمامی عرصه‌ها باید امانت‌دار بوده و مسئولیتی که تحویل گرفته‌اند را در جهت خدمت به مردم به نحو احسن انجام دهند.

 وی در ادامه با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) در خصوص اینکه مردم؛ ولی‌نعمتان ما بر روی زمین هستند؛ اظهار کرد: حضرت امام خمینی بارها در کلام خود فرموده‌اند مردم ایران در زمان انقلاب و پس از آن را از مردمان زمان پیامبر والاتر و ازژشمندتر هستند که این مسئله خود نمایانگر این مورد است که باید با تمام وجود از مردمی که از عزیزترین افراد خود در راه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی دانسته‌اند قدردانی کرد و در تمام زمان به آنها خدمت نمود.

 امام‌جمعه موقت شهرستان خلخال بیان کرد: هیات دولت باید تمام فرصت‌ها را غنیمت شمرده و خالصانه در جهت رفع مشکلات مردم قدم بردارند.

 وی تصریح کرد:  امروزه بزرگ‌ترین تهدید در کنار تهدید خارجی مسئله فساد است که باید مسئولین خود را از این خطر محفوظ نگه داشته و از بین اعمال در راه خدمت به اسلام و مسلمین بهره بگیرند.

وزیر سابق میراث فرهنگی در حق نیر کم لطفی کرد

حجت‌الاسلام آیت نعمتی  در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته که در مصلی شهرستان نظر و گفت: در ۵ سال اخیر در شهرستان نیر کارهای بزرگی به برکت نظام جمهوری اسلامی انجام شده است احداث شهرک دامپروری، راهداری، راه‌سازی، مسکن مهر از نمونه این خدمات است.

وی با انتقاد از عملکرد سید عزت‌الله ضرغامی وزیر اداره میراث‌فرهنگی افزود: نعمت‌ها و استعدادهای طبیعی شهرستان نیر برای گردشگری در سطح کشور بی‌نظیر است شهرستان نیر داری چشمه‌های آبگرم بی‌نظیر داری شهرک تخصصی آب وجود بیش از ۴۳۴ گونه گیاهان داروئی و وجود مناطق باستانی از جاذبه‌های بالقوه گردشگری است که متأسفانه وزیر وقت در رسیدگی به این استعدادها نسبت به شهرستان نیر کم‌لطفی کرده است.

امام‌جمعه نیر با اشاره به اینکه هفته‌های ای آتی جشنواره آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر برگزار خواهد شد گفت: برای میهمان‌نوازی و خیرمقدم گویی از تمامی میهمانان از مدیران و بازیاران و مردم شریف شهرستان نمی‌خواهم هم تا با اداره میراث‌فرهنگی شهرستان همکاری لازم را انجام داده و یاری گر این اداره باشند.

دولت در مسیر حل مشکلات مردم قدم بردارد

حجت الاسلام محمود فاضلی‌نیا در خطبه‌های این هفته نماز عبادی، سیاسی و دشمن شکن جمعه این شهر مرزی با اشاره به رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به تمام کابینه دولت چهاردهم، اظهار کرد: رأی اعتماد به وزرا، اتحاد و انسجام دولت و مجلس را به نمایش گذاشت و نشان داد وفاق و اتحاد قدم اول پیشرفت است و دولت باید این عامل موفقیت را ارج داده و در ادامه جهت رفع مشکلات مردمی قدم بردارد.

وی با محکوم کردن جنایات‌های رژیم صهیونیستی گفت: بزودی رژیم جاعل و کودک کش صهیونیستی نابود خواهد شد، اخیراً حضور پهباد اطلاعاتی در در قلب اراضی اشغالی و منزل شخصی نتانیاهو جلاد و کودک کش و انفجار در قلب تل آویو نشان داد که سیستم اطلاعاتی این رژیم جاعل بی اثر است.

امام جمعه موقت شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه پیام حرکت پرشور اربعین انشاالله ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) خواهد بود، ادامه داد: اربعین به عنوان بزرگترین تجمع مذهبی جهان به دنیا نشان داد که هدایت و سعادت بشر از مسیر امام حسین (ع) تحقق می‌یابد و تمامی آزادگان دنیا تحت لوای حضرت سیدالشهدا (ع) هستند و اربعین نشان داد مسیر امام حسین (ع) مرز، نژاد نمی‌شناسد و تمامی مردم جهان با هر نژاد و تفکری که دارند در حول محور امام حسین (ع) هستند.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • ضرغامی در حق نیر کم لطفی کرد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده منهای سه