سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • کد خبر: 47117
  • بازدید: 105
  • 1403/06/03 - 13:09:43

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردبیل:

پیاده‌روی اربعین رسانه‌ای برای دفاع از غزه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردبیل به ظرفیت‌های عظیم پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: این همایش عظیم رسانه‌ای همه‌گیر در راستای محکومیت رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم غزه است.

علیرضا علیزاده اقدم در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما» به شعار راه قدس از کربلا می‌گذرد اشاره کرد و گفت: این شعار برای آزادسازی قدس و مقابله با رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: این شعار در حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۳۶۱ و اعزام نیروهایی از تیپ محمد رسول‌الله (ص) به سوریه بیان شد و به‌نوعی نشان‌دهنده اولویت‌های راهبُردی ایران در آن زمان بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردبیل اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی فرصتی برای تجدید عهد با ارزش‌های اسلامی، تأمل در مورد فداکاری‌های امام حسین (ع) و یارانش، تقویت روحیه مقاومت و استقامت در برابر ظلم و بی‌عدالتی است.

وی ادامه داد: بسیاری از زائران در مراسم‌های مختلف از جمله پیاده‌روی اربعین با حمل شعارنوشته‌ها و برنوشته‌هایی که جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند اعتراض خود را نشان می‌دهند.

علیزاده اقدم تصریح کرد: این واکنش‌ها نشان‌دهنده همبستگی و حمایت زائران از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با جنایت‌های این رژیم صهیونیستی است.

حب‌الحسین عمیق‌ترین احساسات در میان شیعیان است

وی با بیان اینکه حب‌الحسین یکی از عمیق‌ترین و پرمعناترین احساسات در میان شیعیان و عاشقان اهل‌بیت (ع) است افزود: این عشقِ به امام حسین (ع) و فداکاری‌های ایشان در کربلا الهام‌بخش بسیاری از اعمال و مراسم‌های مذهبی مانند عزاداری‌های محرم و پیاده‌روی اربعین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردبیل ادامه داد: عشق به فلسطین و غزه به‌مثابه کربلا مفهومی است که بسیاری از مسلمانان و شیعیان به آن اعتقاد دارند و این مفهوم به معنای پیوند میان مبارزات مردم فلسطین با قیام امام حسین (ع) در کربلا است.

وی تصریح کرد: همان‌طور که امام حسین (ع) در برابر ظلم و ستم یزید ایستادند مردم فلسطین نیز در برابر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند و این حرکت‌ها نشان‌دهنده این است که عشق به امام حسین (ع) و آرمان‌های ایشان با حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه پیوند خورده است.



انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • پیاده‌روی اربعین رسانه‌ای برای دفاع از غزه است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای هفت