سبلان ما

پایگاه خبری تحلیلی

سبلان ما

چهارشنبه 2 آبان 1403
  • کد خبر: 47119
  • بازدید: 175
  • 1403/06/03 - 14:08:18

از حرم تا حرم برگزار می‌شود؛

جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اردبیل

همایش پیاده‌روی حرم تا حرم ویژه جاماندگان اربعین حسینی فردا در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه در اربعین حضرت زینب (س) مأموریت پیام‌رسانی خود را جهانی کرد، بیان داشت: امروز که بیش از ۱۴۰۰ سال از وقوع آن می‌گذرد همه باید مثل حضرت زینب (س) رسانه و پیام‌رسان مکتب عاشورا باشیم.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین یکی از نمادهای وحدت ملت‌های جهان و شیعیان دنیا است و فردا در روز اربعین در سرتاسر استان اردبیل پیاده‌روی جاماندگان اربعین برگزار خواهد شد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اعلام کرد: همایش پیاده‌روی حرم تا حرم جاماندگان اربعین در شهر اردبیل از محل امامزاده صالح (ع) آغاز شده و در امامزاده سید صدرالدین (ع) به پایان خواهد رسید.

 وی ادامه داد: این راهپیمایی با حضور اقشار مختلف و دسته‌های عزاداری مردمی از ساعت ۱۰:۳۰  فردا آغاز خواهد شد.

جعفرزاده تصریح کرد: باتوجه‌به تجربه سال‌های گذشته و استقبال بی‌نظیر از این همایش جاماندگان اربعین در اردبیل، هماهنگی لازم برای ارائه خدمات در مسیر راهپیمایی انجام شده است و پس از نماز ظهر در محل امامزاده سید صدرالدین (ع) اردبیل، اتوبوس‌های شهرداری زائران را جابه‌جا خواهند کرد.

 وی درباره مراسم اربعین حسینی در شهرستان‌های دیگر استان اردبیل گفت: مراسم بزرگ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان پارس‌آباد از مزار شهدای گمنام در دانشگاه آزاد آغاز و تا مسجد جامع ادامه می‌یابد؛ همچنین در اصلاندوز از مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای این شهرستان، در گرمی از گلزار شهدای گمنام تا مسجد جامع و در بیله‌سوار نیز پیاده‌روی اربعین از مقابل حسینیه ثارالله سپاه تا مسجد جمعه این شهرستان  خواهد بود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان مشگین‌شهر نیز از مزار شهدای گمنام تا میدان آزادی، در خلخال از مقابل پارک چمران تا امامزاده سید دانیال، در کوثر از میدان امام حسین تا موکب سه‌راه فاراب، در شهر نیر از پارک شهرداری تا میدان نماز، در نمین از مزار شهدای گمنام تا مسجد جامع و در سرعین از مسجد جامع تا مسجد صاحب‌زمان را پیاده‌روی خواهند کرد.


انتهای خبر/

اشتراک‌گذاری

  • جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اردبیل

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وپنج به‌اضافه یک